Skocz do zawartości

Wszystko Tutaj o problemy


kemot00

Rekomendowane odpowiedzi

Siema. Mam taki problem, czy możecie mi podać kod skryptów?

 

1) Paski Życia i Chakra (Huv czy coś takiego)

2) Doświadczenie Dodawanie 1-90 Poziomów

3) Dodawanie Skill, np. Mamy 1 lvl i wbijamy na 2 lvl i dostajemy 5 pkt Skill(Siła, Chakra, Technika)

4) Poruszanie się Lewo i Prawo

5) Skoki (klik w Spacje)

6) Zamiana Postaci np.:

http://img519.imageshack.us/img519/3060/helpzz4.png

 

Narazie to wszystko. Jeśli coś nie rozumiecie to proszę pisać do mnie w GG!.

Wiecie że jestem niesłyszących.. :/

 

Nigdy nie nazywaj tematu "Pomoc", "Help me!" itp. Tytuł tematu powinien być "mówiący" czyli taki, który od razu po przeczytaniu informuje o poruszanym w nim problemie.

Ostrzeżenie!

gnysek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6. Klocek Change Sprite :P

4 i 5. A zresztą :

13. Jak zrobić grawitację w grze platformowej?

Najpierw tworzymy obiekt blok, po którym będzie chodził bohater. Należy pamiętać, że blok ma być solid. Następnie robimy obiekt hero, któremu w "step" wklejamy kod:

kod:

if place_free(x,y+1)

{gravity = 0.5}

else

{gravity = 0}

Przy kolizji z blokiem:

kod:

move_contact_solid(270,4)

vspeed = 0

Przy naciśnięciu klawisza w prawo:

kod:

if place_free(x+4,y)

{x+=4}

Przy naciśnięciu klawisza w lewo:

kod:

if place_free(x-4,y)

{x-=4}

Przy naciśnięciu klawisza w górę (skakanie):

kod:

if ! place_free(x,y+1)

{vspeed = -10}

3,2. Ten przykład Dzadka

 

1.

draw_healthbar(x1,y1,x2,y2,amount,backcol,mincol,maxcol,direction,sho
wback,showborder)-

dzięki tej funkcji możesz rysować pasek energii (lub inny pasek przedstawiający pewną wartość np: uszkodzenia). Wartości (x1,y1,x2,y2) określają całkowity rozmiar paska.
Amount określa, ile procent wypełnienia całego paska stanowi 100% całej energii. 
Backcol jest to kolor tła paska. Mincol i maxcol określają kolorystykę paska, zależną od wartości zmiennej health ale wtedy, kiedy wartość amount znajduje się w przedziale od 0 do 100.
Uwzględniając amount, te kolory będą się zmieniać. Możesz np: zrobić przejście z koloru zielonego (gdy gracz posiada dużą ilość energii) do czerwonego (gdy tej energii jest mniej).
Direction określa kierunek, w którym rysowany jest pasek energii . 0 oznacza rysowanie od lewej, 1 od prawej, 2 od góry a 3 od dołu.
Showback określa, czy backcol ma być ignorowany, a showborder definiuje, czy cały pasek ma być obramowany czarną obwódką.

:) czyli FAQ i Dokumentacja :)

Lub też

GML (draw)
draw_set_color(c_red)

draw_line(x,y-10,x+linelength,y-10)

if hpamount > hpmax hpamount = hpmax

if hpamount < 0 hpamount = 0

GML
linelength= hpamount / hpmax * sprite_width
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...