Skocz do zawartości

Podążanie ekranu raz za jednym obiektem, raz za drugim.


Deus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Piszę w tym dziale, gdyż uważam że jest to trudniejszy problem do rozwiązania (poza tym już trochę lepiej poznałem gm'a). Jeśli jednak jest to złe miejsce to przepraszam (proszę przenieść).

 

Problem polega na tym, że mam gościa(obj_gracz), który strzela z pistoletu.

Jak on się porusza to podąża za nim view. (podąża-jest ok)

Chcę zrobić tak, że jak gość wystrzeli 1 pocisk to view podąża za samym pociskiem, dopóki ten nie zniknie

(dopóki nie nastąpi tzw. instance_destroy() ;) ).

Jak pocisku nie będzie to aby view podążał znowu za graczem. (i tu tkwi problem)

 

W tej chwili mam tak:

View 1 follow obj_gracz

View 2 follow obj_pocisk

view'y mają wielkość 800x600

plansza ma wielskość 2000x600

(Przykładowe parametry)

 

I to jest tak. Jak pocisk poleci poza ten obszar 800x600 ekran view podąża za pociskiem, jak ten zniknie to view zostaje przesunięty i nie idzie za kolesiem.

 

W tematach ani postach nie znalazłem nic takiego.

Próbowałem sprawę rozwiązać przy pomocy 2 view'ów ale wtedy i tak działa tylko view1 (podążanie za graczem).

 

Jakieś pomysły?

 

P.S. Do tej pory w moich projektach używałem tylko 1 view i podążanie tylko za 1 obiektem.

P.S. 2 widok Top Down, jeśli to istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...