ZeroXbot Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Ma może ktos pomysł jak można zrobić system zderzeń w grach wyścigowych. Ja nie mam pojęcia jak się za to zabrać, potrzebuję chociaż jakiejś wskazówki. Z góry dzięki! ZX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Indrycho Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 obstawiając, że chodzi o Tank Mayhem mamy widok top down zderzeń w sensie auto i auto i że niby poszczególne elementy auta się niszczyły? jeśli tak to ja w swojej grze treningowej stworzyłem kilka Lini w około obiektu i po zderzeniu z nimi na grafikę auta nakładana jest grafika części zniszczonej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 12 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Nie o to mi chodziło, chociaż to też może mi sie przyda. Bardziej miałem na myśli odbicie samochodów po zderzeniu, żeby nie zatrzymywały się bezsensownie po zderzeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekGMClan Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Może to nie jest najlepszy pomysł, ale - jest taki klocek BOUNCE AGANIST OBJECT czy coś takiego. Spróbuj :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wezyr Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Daj mu przy kolizji taki kod: GML speed=-speed*1.3 Zakładając oczywiście iż ten samochód jeździ na GML speed I będzie super :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 speed=-speed*1.3 BOUNCE AGANIST OBJECT Nie będę się wypowiadał. Jeśli chodzi o realistyczny system zderzeń, to dosyć trudno jest zrobić. Kombinuj, chłopaku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 wyłącz na sekunde sterowania (zeby przez kilkadziesiąt stepow np nie szlo skręcać ani chamować po uderzeniu, powinno ułatwić zabawe)i pobaw sie direction i randomem i powinno być luz. Przynajmniej ja to tak kiedyś wykombinowałem i było nie tak źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZeroXbot Opublikowano 13 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Może to nie jest najlepszy pomysł, ale - jest taki klocek BOUNCE AGANIST OBJECT czy coś takiego. Spróbuj :] Daj mu przy kolizji taki kod: GML speed=-speed*1.3 Zakładając oczywiście iż ten samochód jeździ na GML speed I będzie super :] Lol, jak nie macie zamiaru mi pomóc to nie piszcie takich postów, bo może nie siedzę w GML nie wiem ile, ale klocków już nie używam i wiem, że nie chce aby mój samochód jechał po zderzeniu do tyłu z prędkością razy 1.3. Takimi postami robicie z siebie głupszych niż jesteście :glare: @Harv: Jakbym zrobię zwykły to bedzie dobrze :) @Propaganja: Popróbuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Możesz zawsze ustawić alarm żeby jak uderzy to dać mu takiego speeda a potem co 1/30 sekundy zmiejszać o 0.1 w końcu osiągnie zero i stanie. Oczywiście musisz dać GML if (speed!=0) //tutaj dajesz alarm w którym obniżasz lub podwyższasz prędkość i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Prosty przykład: GML (create) kol=false GML (kolizja) kol=true alarm[0]= po_ilu_ma_przestac_sie_cofac GML (step) if kol=true then speed-= 0.1*speed GML (alarm0) kol=false A i jak byś chciał zrobić system obić, to na primitywach najlepiej ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Jeżeli samochód jeździ na zasadzie speed i direction (widzialem inne :P) To w kolizji samochodu ze ścianą możesz dać: GML if !place_free(x+hspeed*1.5,y) {hspeed*=-0.15 /*x+=(x-xprevious)*3*/} if !place_free(x,y+vspeed*1.5) {vspeed*=-0.15 /*y+=(y-yprevious)*3*/} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rewlisz Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Najłatwiej: GML move_bounce_solid(true); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się