Skocz do zawartości

System zderzeń w wyścigówkach.


ZeroXbot

Rekomendowane odpowiedzi

obstawiając, że chodzi o Tank Mayhem mamy widok top down

 

zderzeń w sensie auto i auto i że niby poszczególne elementy auta się niszczyły? jeśli tak to ja w swojej grze treningowej stworzyłem kilka Lini w około obiektu i po zderzeniu z nimi na grafikę auta nakładana jest grafika części zniszczonej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyłącz na sekunde sterowania (zeby przez kilkadziesiąt stepow np nie szlo skręcać ani chamować po uderzeniu, powinno ułatwić zabawe)i pobaw sie direction i randomem i powinno być luz. Przynajmniej ja to tak kiedyś wykombinowałem i było nie tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to nie jest najlepszy pomysł, ale - jest taki klocek BOUNCE AGANIST OBJECT czy coś takiego. Spróbuj :]

 

 

Daj mu przy kolizji taki kod:

GML
speed=-speed*1.3

Zakładając oczywiście iż ten samochód jeździ na

GML
speed

I będzie super :]

Lol, jak nie macie zamiaru mi pomóc to nie piszcie takich postów, bo może nie siedzę w GML nie wiem ile, ale klocków już nie używam i wiem, że nie chce aby mój samochód jechał po zderzeniu do tyłu z prędkością razy 1.3. Takimi postami robicie z siebie głupszych niż jesteście :glare:

@Harv: Jakbym zrobię zwykły to bedzie dobrze :)

@Propaganja: Popróbuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosty przykład:

GML (create)
kol=false

GML (kolizja)
kol=true

alarm[0]= po_ilu_ma_przestac_sie_cofac

GML (step)
if kol=true then speed-= 0.1*speed

GML (alarm0)
kol=false

 

 

A i jak byś chciał zrobić system obić, to na primitywach najlepiej ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli samochód jeździ na zasadzie speed i direction (widzialem inne :P)

To w kolizji samochodu ze ścianą możesz dać:

GML
if !place_free(x+hspeed*1.5,y) {hspeed*=-0.15 /*x+=(x-xprevious)*3*/}

if !place_free(x,y+vspeed*1.5) {vspeed*=-0.15 /*y+=(y-yprevious)*3*/}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...