Skocz do zawartości

Zablokowane System dnia i nocy


Paqoo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem. Muszę manipulować zmienną global.darkness żeby wywołać określony alpha.

 

Jak zapisać ten kod? Chodzi oczywiście o podanie jakiegoś systemu liczenia alpha na podstawie innej zmiennej.

 

Napisałem coś takiego w step:

GML
if ciemnosci > 10 then global.darkness=0.1

if ciemnosci > 15 then global.darkness=0.2

if ciemnosci > 20 then global.darkness=0.3

if ciemnosci > 25 then global.darkness=0.4

if ciemnosci > 30 then global.darkness=0.5

if ciemnosci > 35 then global.darkness=0.6

if ciemnosci > 40 then global.darkness=0.7

if ciemnosci > 45 then global.darkness=0.8

if ciemnosci > 50 then global.darkness=0.9

if ciemnosci > 55 then global.darkness=1

 

I kombinuję alarmami, ale coś nie wychodzi:

GML
if global.darkness!=1 then ciemnosci+=1 else if global.darkness<=1 ciemnosci-=1

 

Kto zna jakiś inny sposób albo poprawi ten kod?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if global.darkness!=1 then ciemnosci+=1 else if global.darkness<=1 ciemnosci-=1

wat

 

Ten warunek jest źle skonstruowany, całkowicie.

Jeżeli global.darkness nie jest 1 to ciemnosci + 1 a jezeli nie to jezeli global.darkness jest mniejsze lub równe 1 wtedy ciemnosci - 1 :/

więc jest ciągle +1 -1 +1 -1 +1 -1 itd.

Dodaj jakiś ogranicznik, skoro robisz rpg to powinieneś sobie już poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zmienną darkm i ustaw w create na false.

I step:

GML
if darkness == 0 then darkm = false;

if darkness == 1 then darkm = true;

 

I zmień:

GML
if global.darkness!=1 then ciemnosci+=1 else if global.darkness<=1 ciemnosci-=1

Na:

GML
if global.darkness!=1 and darkm == false then ciemnosci+=1 else if global.darkness <=1 and darkm ==true ciemnosci-=1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie coś dodać

if ciemnosci > 10 then global.darkness=0.1

if ciemnosci > 15 then global.darkness=0.2

if ciemnosci > 20 then global.darkness=0.3

if ciemnosci > 25 then global.darkness=0.4

if ciemnosci > 30 then global.darkness=0.5

if ciemnosci > 35 then global.darkness=0.6

if ciemnosci > 40 then global.darkness=0.7

if ciemnosci > 45 then global.darkness=0.8

if ciemnosci > 50 then global.darkness=0.9

if ciemnosci > 55 then global.darkness=1

po co tak? Nie prościej żeby zmienna ciemności była z przedziału 1 - 100 i dac tylko

GML
global.darkness = ciemnosci * 0.01

;p Jak dla mnie o wiele prościej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...