NoooB Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 w FAQ znajduje się przykład ruchu z GTA 1 i 2, jak zrobić do niego strzelanie, tak aby pocisk wylatywał w stronę, w którą zwrócony jest ludzik, i żeby między kolejnymi strzałami musiał być pewien odstęp czasowy jak zrobić żeby ludzik poruszający się po pathu był zwrócony w tą stronę w którą idzie ostatnie pytanie według mnie najtrudniejsze- jak zrobić abym gdzieś mógł wyznaczać położenia dwóch punktów które się ze sobą tak jakby łączą (oczywiście nie widać tych kresek i punktów na mapie) i przez nie ma przejść ludzik, po przejściu przez pierwszą kreskę idzie do następnej a kiedy niema już kresek to zaczyna od początku. poniższy obrazek ilustruje moją wizję jak by to działało i dane jakie by były potrzebne do wyznaczania kolejnych bram. z góry dziękuje za odpowiedź!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 1. Jeśli byś zrozumiał działanie tego przykładu, to byś wiedział. 2. Jak wyżej... 3. collision_line(x1, y1, x2, y2, obj, 1, 1) - sprawdza, czy obiekt obj koliduje z linią wyznaczoną przez x1, y1, x2 i y2. Czyli np... GML if(collision_line(x gornego punktu bramy, y gornego punktu bramy, x dolnego punktu bramy, y dolnego punktu bramy, obj_player, 1, 1)) { show_message("hurrraaa!!! przejro9czylem pierwsza brame :]##...a reszte bram zrob se sam;>"); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NoooB Opublikowano 5 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 w miarę rozumiem ten ruch, tyle, że tam jest przy wciśniętym klawiszu, myślę, że strzał mógłby być wystrzelony w stronę w którą zwrócony jest ludzik, ale nie wiem jak to zrobić, tak samo w drugim tu kierunek ruchu musiał by się równać obrotowi ludzika, a co do pytania trzeciego to ten ludzik sterowany jest przez komputer, chodzi mi o to, żeby on sam chodził do tych punktów, a nie zrobić checkpointów. :mellow: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się