Skocz do zawartości

Światło pod ogień


Paqoo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki czar, że mogę na mapę rzucić ogień. Chodzi o to, żeby pod każdym ogniem pojawiał się efekt światła. Ten obiekt efektu ma w step:

GML
x=ofajer.x //czyli podąża za x tego ognia

y=ofajer.y//czyli podąża za y tego ognia

 

Ale jest tak, że jest tylko jeden obiekt światła na mapie i przeskakuje do kolejnych rzuconych płomieni. Powinien przecież być w każdym z nich.

Chyba trzeba zastosować pętlę... Ale musimy uwzględnić ilość tego ognia (znika po 5 sekundach). Jak to zrobić? :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyrzuc tworzenie swiatla jakie juz masz i daj to:

 

create ognia:

GML
my_light=instance_create(x,y,light)

 

destroy ognia:

GML
with(my_light)instance_destroy()

 

voila! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

create ognia:

GML
my_light=instance_create(x,y,light)

mylight.owner=id

 

destroy ognia:

GML
with(my_light)instance_destroy()

 

step swiatla:

GML
if(instance_exists(owner))

{

x=owner.x

y=owner.y

}

else

instance_destroy()

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki, blad w pisowni mialem, popraw create ognia na:

GML
my_light=instance_create(x,y,light)

my_light.owner=id

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze moj kod jest dobry, na 100%. podeslij plik to sie zobaczy gdzie tkwi blad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moge co najwyzej pomagac w projekcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam światło na surface.

Chodzi o to, że jest cały czas jeden obiekt tego światła i ma go przypisać do kolejnych wyczarowanych ogni (jest tylko w pierwszym - reszta nie świeci).

 

Z kodu PsichiX na step światła wynika, że stworzy go na ogniu (po id), ale zamiast światła pojawia się pierwszy obiekt jaki utworzyłem (gracz). Z doświadczenia wiem, że dzieje się tak gdy nie ma podanego obiektu. Trzeba jakoś wykryć to id i ma się światło pojawiać dokładnie na każdym ogniu!

 

A nie tylko na jednym i zmieniać ogień, gdy zniknie poprzedni :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...