Paqoo Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Mam taki czar, że mogę na mapę rzucić ogień. Chodzi o to, żeby pod każdym ogniem pojawiał się efekt światła. Ten obiekt efektu ma w step: GML x=ofajer.x //czyli podąża za x tego ognia y=ofajer.y//czyli podąża za y tego ognia Ale jest tak, że jest tylko jeden obiekt światła na mapie i przeskakuje do kolejnych rzuconych płomieni. Powinien przecież być w każdym z nich. Chyba trzeba zastosować pętlę... Ale musimy uwzględnić ilość tego ognia (znika po 5 sekundach). Jak to zrobić? :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 wyrzuc tworzenie swiatla jakie juz masz i daj to: create ognia: GML my_light=instance_create(x,y,light) destroy ognia: GML with(my_light)instance_destroy() voila! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 A co dać w step x,y światła? Bo dalej coś nie działa. Muszę tworzyć obiekt światła na mapie i jest tylko jeden i to samo.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 create ognia: GML my_light=instance_create(x,y,light) mylight.owner=id destroy ognia: GML with(my_light)instance_destroy() step swiatla: GML if(instance_exists(owner)) { x=owner.x y=owner.y } else instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Nie działa. Pewnie dlatego, że w stepie światła zmienna owner nie jest znana. Jak to przypisać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 sorki, blad w pisowni mialem, popraw create ognia na: GML my_light=instance_create(x,y,light) my_light.owner=id Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Nadal nie zna tej zmiennej. Teraz to już pewne, bo przypisało 1 obiekt (czyli gracza...) i pojawił się on na ogniu. Jak przypisać to owner do ognia żeby brało pod uwagę id? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 wiem ze moj kod jest dobry, na 100%. podeslij plik to sie zobaczy gdzie tkwi blad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Plik waży 22 mb :P Ale jesteś dobry w kodzie to może się przydasz... Chciałbyś ze mną tworzyć RPG-a? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 moge co najwyzej pomagac w projekcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 To rzucę Ci na skrzynkę źródło i zobaczysz sam o co chodzi... Może Ci się spodoba, to dołączysz do mnie albo chociaż pomożesz trochę? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 ja wiem... masz na bank ciemne tlo (rectangle/sprite i alpha) , na gmclan byly przyklady swiatla na surface, uzyj szukajki znajdziesz ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paqoo Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Mam światło na surface. Chodzi o to, że jest cały czas jeden obiekt tego światła i ma go przypisać do kolejnych wyczarowanych ogni (jest tylko w pierwszym - reszta nie świeci). Z kodu PsichiX na step światła wynika, że stworzy go na ogniu (po id), ale zamiast światła pojawia się pierwszy obiekt jaki utworzyłem (gracz). Z doświadczenia wiem, że dzieje się tak gdy nie ma podanego obiektu. Trzeba jakoś wykryć to id i ma się światło pojawiać dokładnie na każdym ogniu! A nie tylko na jednym i zmieniać ogień, gdy zniknie poprzedni :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się