Skocz do zawartości

Tekst w 3d


BartekGMClan

Rekomendowane odpowiedzi

obiekt overlay ktory ma depth najmniejszy ze wszystkich obiektow (np. -10000000).

W draw dajesz:

GML
d3d_set_projection_ortho(0,0,room_width,room_height,0)

d3d_set_hidden(false)

< rysowanie ortho, czyli 2d >

d3d_set_hidden(true)

< update kamery, np. d3d_set_projection() >

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 3d panuja pewne podstawowe zasady od ktorych zalezy jakosc wyswietlanego obrazu:

po pierwsze, wszystkie obiekty ktore rysujemy musza miec depth rowny ich odleglosci od kamery, to ustali tzw. kolejke wyswietlania (to co dalej od kamery bedzie rysowane pierwsze, a to co blizej bedzie pozniej rysowane)

po drugie wszystko co chcemy rysowac 'po ekranie', czyli jak zwykle 2d musimy umiescic w tzw. overlay'u - obiekcie o najmniejszym depth, by zawsze byl rysowany ostatni i zanim cos w nim bedziemy rysowac musimy ustalic kamere ortho (d3d_set_projection_ortho()), wylaczyc ukrywanie niewidocznych powierzchni, potem rysowac 2d i z powrotem wlaczyc ukrywanie zaslanianych powierzchni.

wtedy nic nie bedzie zaslaniac innych obiektow tam gdzie nie powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

create:

enter_press=30

 

event key press enter:

if(enter_press>0)

{

enter_press-=1

< akcja z enterem >

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...