BartekGMClan Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Witam. Tworzę grę 3d i mam do was pytanie- jak zrobić napis w tej grze. Wiecie,we wszystkich grach FPS jest napis AMMO: 25/60 Chcę zrobić coś takiego tylko żeby mi się to przesuwało za ekranem. Rozumiecie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TakeThis2 Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Zależy jaki masz Depth. Spróbuj ustawić na -999 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekGMClan Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 W postaci mam depth 100 (ale w postaci mam napisane wszystkie kody, nie ma obj_control) Jak dam w postaci depth -999 to mi będzie pod podłogą chodził :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 obiekt overlay ktory ma depth najmniejszy ze wszystkich obiektow (np. -10000000). W draw dajesz: GML d3d_set_projection_ortho(0,0,room_width,room_height,0) d3d_set_hidden(false) < rysowanie ortho, czyli 2d > d3d_set_hidden(true) < update kamery, np. d3d_set_projection() > Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TakeThis2 Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 W postaci mam depth 100 (ale w postaci mam napisane wszystkie kody, nie ma obj_control) Jak dam w postaci depth -999 to mi będzie pod podłogą chodził :P A próbowałeś chociaż? -.- Mi nie chodzi pod podłogą, co Ty gadasz :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 w 3d panuja pewne podstawowe zasady od ktorych zalezy jakosc wyswietlanego obrazu: po pierwsze, wszystkie obiekty ktore rysujemy musza miec depth rowny ich odleglosci od kamery, to ustali tzw. kolejke wyswietlania (to co dalej od kamery bedzie rysowane pierwsze, a to co blizej bedzie pozniej rysowane) po drugie wszystko co chcemy rysowac 'po ekranie', czyli jak zwykle 2d musimy umiescic w tzw. overlay'u - obiekcie o najmniejszym depth, by zawsze byl rysowany ostatni i zanim cos w nim bedziemy rysowac musimy ustalic kamere ortho (d3d_set_projection_ortho()), wylaczyc ukrywanie niewidocznych powierzchni, potem rysowac 2d i z powrotem wlaczyc ukrywanie zaslanianych powierzchni. wtedy nic nie bedzie zaslaniac innych obiektow tam gdzie nie powinien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekGMClan Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Dziex, PsyhiX jesteś w credits EDIT:(pytanie nie jest o to ale nie ma sensu zakładać nowego tematu) co trzeba zrobić żeby np. jak nacisnę enter 30 razy, to potem już nie mogę?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 create: enter_press=30 event key press enter: if(enter_press>0) { enter_press-=1 < akcja z enterem > } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekGMClan Opublikowano 31 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Oki, dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się