Dawidds Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 A więc, jak zrobić, ze jedna kulka po trafieniu innej się od niej odbija? :P Tylko uprzedzam, że nie chodzi mi o move_bounce_solid() - bo to jest syf :P Nie dość, że kulki czasem krzywo się odbijają, to jeszcze na dodatek GM'owy system odbić często "zamiera" - gra się zwiesza na ok. sekundę (głównie wtedy, kiedy kilka kulek leci na siebie). Ale, cholercia, nie mam pojęcia, jakby to coś zrobić :huh: Pomyślałem o tym, aby obliczać jakby kąt miejsca, w które dokładnie uderza kulka, najlepiej zobrazuje to rysunek :P Chyba wiecie, o co chodzi :P Jakby kąt miejsca, w które uderza piłka, jest prostopadły do kątu pomiędzy środkami kulek. Fajnie fajnie, wiem jak to wykorzystać, ale tylko w przypadku, kiedy górna piłka będzie stała w miejscu, a ta dolna będzie się od niej odbijać. A wiecie, jeśli uderzę centralnie w środek kulki, to ta, którą uderzałem się zatrzyma, i przekaże całą swoją szybkość drugiej. W drugim przypadku, jak uderzę tak lekko "krzywo", moja kulka powinna ostro zwolnic, a druga odlecieć z prędkością prawie tak dużą, jak piłka, którą uderzałem. Zaś w trzecim przypadku, mja piłka powinna tyko lekko zwolnić, zaś druga powolutku się od niej "odsunąć" ;P A ponadto, one powinny się odbijać jakby... fizycznie :P Otóż spójrzmy na 3 przypadek. Moja piłka powinna delikatnie skręcić w prawo, zaś druga w sumie może się odbić pod takim kątem, pod jakim uderzyła ją piłka (niebieska linia). I właściwe pytanie: skąd wytrzsnąć ten kąt odbijanej prze ze mnie piłki :D ? Wiem, trochę przekomplikowałem sprawę :P Ale chyba wiecie, o co mi chodzi :P Pytam o to, jak obliczać kąt, pod jakim w 3 przypadku (na rysunku) powinna polecieć moja (dolna) piłka, po odbiciu się od tej stojącej (górnej). Nie spodziewam się masy dopowiedzi :D Ale liczę, żektoś odpowie ^_^ PS: Z góry dzięki za pomoc ^_^ PS2: Pp cholerę jest ograniczenie ilości emotikon <_<...? Musiałem je wyłączyć ;( Wyłączcie to :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Ja polecam GMPhysics :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 30 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 GMPhysics do takiego czegoś Oo ? Co, mam niby zrobić obiekt o masie 0 :P ? GMPhysics raczej do fizyki platformowej jest dostosowany... znaczy chyba Oo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Rzuć okiem na ten tutorial: http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=270135 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 30 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Snake: dzięki :P Jeszcze nie patrzyłem dokładnie na kod, ale widzę, że przy stosunkowo niewielkiej ilości kodu można uzyskać dobry efekt :) No, teraz tylko pozostaje zrozumieć kod ^_^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się