Skocz do zawartości

Zablokowane Scroll


LionX Dagger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam znowu ja XP

 

teraz takie chyba trudniejsze pytanie a w każdym razie w nie znalazłem tego w gmowskim helpie

jak za pomocą kodu wyrazić

mouse_wheel_up

mouse_wheel_down

 

 

moje próby skończyły się na czymś takim

if event_perform(ev_mouse,ev_mouse_wheel_up)=true
{
code....
}
if event_perform(ev_mouse,ev_mouse_wheel_down)=true
{
code....
}

niestety nie działa :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

event_perform() wywoluje dany event. jedyne wyjscie to kod w gm do eventu wheel wpisac - z poziomu gml nie da rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przynajmniej tyle że wreszcie wiem do czego służy event_perform()

 

ale lipa jeśli się nie da ponieważ muszę użyć tej funkcji w draw po repeat() {...} a przed z zerowaniem zmiennej. no i co teraz, będę musiał pogłówkować :/ albo pożegnam się z użyciem scroll'a :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gm IO STATE aktualizuje się co step a nie na bierzaco, więc to nie problem.

Obiekt Engine (albo inny kontroler):

 

Create:

mouse_scroll_up=0

mouse_scroll_down=0

 

Step begin:

mouse_scroll_up=0

mouse_scroll_down=0

 

Mouse wheel up:

mouse_scroll_up=1

 

Mouse wheel down:

mouse_scroll_down=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gm IO STATE aktualizuje się co step a nie na bierzaco, więc to nie problem.

Obiekt Engine (albo inny kontroler):

 

Create:

mouse_scroll_up=0

mouse_scroll_down=0

 

Step begin:

mouse_scroll_up=0

mouse_scroll_down=0

 

Mouse wheel up:

mouse_scroll_up=1

 

Mouse wheel down:

mouse_scroll_down=1

Teraz jak to napisałeś to to się stało takie oczywiste :/ że też na to sam nie wpadłem kurde głupi jestem XP

ja sobie to uproszczę w ten sposób :)

Create:
mouse_scroll=0

Step begin:
mouse_scroll=0


Mouse wheel up:
mouse_scroll=1

Mouse wheel down:
mouse_scroll=-1

draw:
if mouse_scroll=1
code...

if mouse_scroll=-1
code...

 

i kolejny raz dzięki PsichiX :3

 

Edit : no jednak małą poprawka jako ze steps wykonują się przed draw :3

Create:
mouse_scroll=0

Mouse wheel up:
mouse_scroll=1

Mouse wheel down:
mouse_scroll=-1

draw:
if mouse_scroll=1
code...

if mouse_scroll=-1
code...

mouse_scroll=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...