kkuba Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Witam. Na początku zaznaczę, że w gml jestem newbie. Otóż chcę, by po naciśnięciu danego klawisza pewien obiekt zaczął "przyspieszać", aż do uzyskania maksymalnej, określonej przeze mnie prędkości. Puszczenie klawisza oznaczałoby stopniowe zwalnianie, aż obiekt się zatrzyma. W języku, w którym programowałem wcześniej wyglądałoby to mniej/więcej tak: Timer SetTimer("ehe",100,1); // wykonywanie kodu z public'u "ehe" co 100 ms, powtarzanie w kółko Public forward ehe(); public ehe() { if(wcisniety_jest_klawisz(pewien_klawisz)) { if(hspeed>=5) return 1; hspeed+=0.1; } else { if(hspeed>0) hspeed-=0.07; } return 1; } Być może ktoś miał doczynienia z pawn dla sa-mp i będzie w stanie mi ten kod "przetłumaczyć" na gml ;) Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 W czym wcześniej pisałeś? :> Tak w ogóle to lepiej wrzucić do step: GML if( keyboard_check( vk_up ) ) { if( hspeed < 5 ) { hspeed += 0.1; } else { hspeed = 5; } } else { if( hspeed > 0 ) { hspeed -= 0.07; } else { hspeed = 0; } } I to masz wykonywane 1 raz na 1/30 sekundy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkuba Opublikowano 26 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Wcześniej pisałem (jak z resztą wspomniałem) w pawn - język programowania do m.in. gier multiplayerowych takich jak Counter Strike i GTA San Andreas Multiplayer (ja akurat miałem styczność z tym drugim). Co do kodu - dokładnie o to mi chodziło, wielkie dzięki! ; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się