Skocz do zawartości

Realistyczne chodzenie w 3D


Muchaszewski

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi o to żeby kamera poruszała się mniej więcej tak jak w strzelaninach ,czyli delikatnie w górę i w dól a jak się zatrzymasz to kamera zostaje na normalnej wysokości?

Kody jakich użyłem

Na kamerę

GML
d3d_set_projection(x,y,10, x+cos(direction*pi/180),y-sin(direction*pi/180),10, 0,0,1);

Na skręcanie :)

GML
direction += 3;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML (Create)
move=0

move_rate=1/room_speed

zmove=1.5

GML (Chodzenie)
move+=move_rate

 

GML (Kamera)
d3d_set_projection(x,y,10, x+cos(direction*pi/180),y-sin(direction*pi/180),10+sin(move*180)*zmove, 0,0,1);
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to ma wygladac (zapomnialem o pierwszej dziesiatce):

GML
d3d_set_projection(x,y,10+sin(move*180)*zmove, x+cos(direction*pi/180),y-sin(direction*pi/180),10+sin(move*180)*zmove, 0,0,1);

 

a co do plynnego przejscia do normalnosci:

GML (Create)
move=0

move_rate=1/room_speed

zmove=1.5

 

GML (Step)
if(move>=1)move=0

if(move>0)move+move_rate

 

GML (Klawisz chodzenia)
if(move=0)move=move_rate
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...