Morro Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Mam taki probelm, zrobiłem żeby wróg atakował mnie tylko jak mnie widzi ale nie mogę wygłówkować jak trzeba zrobić to, żeby atakował mnie jeszcze przez jakieś 5 sekund - mam na myśli gonienie - nawet jak mnie nie widzi. Wiem o co chodzi ale nie umiem tego zastosować, bo to wszystko jest w stepach i nawet jak dam jakiś alarm w warunku to będzie się ciągle nadpisywał i nici z alarmu. To kod jeszcze bez gonienia, bo tamten poprostu nie działał: GML mp_potential_settings(360,6,15,1) if collision_line(enemx,enemy,o_herohead.x,o_herohead.y,o_wall,false,false) att=0 else att=1 if att=1 mp_potential_step_object(o_herohead.x,o_herohead.y,6,o_wall) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 GML if att=1 mp_potential_step_object(o_herohead.x,o_herohead.y,6,o_wall) Zmień na: GML if att=1 mp_potential_step_object(o_herohead.x,o_herohead.y,6,o_wall) alarm[0] = 5*room_speed GML Alarm0: att = 0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 tutaj twoj kod, dopisz GML mp_potential_settings(360,6,15,1) if collision_line(enemx,enemy,o_herohead.x,o_herohead.y,o_wall,false,false) att=0 else att=1 if att=1 mp_potential_step_object(o_herohead.x,o_herohead.y,6,o_wall) alarm[0]=5*room_speed GML (alarm0 ) alarm0: att=0 o to chodzi? Harv szybszy :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Crack: po co zajmować pamięć kolejną zmienną? o.o Komplikujesz sobie tym po prostu. //Zmienił przed chwilą, oszust Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 @UP: ?? przeciez zadnej zmiennej nie dodalem... @edit; lluull dodalem ale poprawilem sekunde pozniej co oznacza ze nie dodalem... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 21 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 Dzięki, spróbuję jeszcze rozwiązania Harva ale w międzyczasie przed chwilą sam to rozwiązałem GML if collision_line(enemx,enemy,o_herohead.x,o_herohead.y,o_wall,false,false) widzi=0 else widzi=1 if widzi=1 goni=1 else if niewidzi=1 { niewidzi=0 alarm[1]=150 } if goni=1 mp_potential_step_object(o_herohead.x,o_herohead.y,6,o_wall); alarm GML if widzi=0 { goni=0 niewidzi=1 } else alarm[1]=150 a pozatym mam jeszcze jedno pytanie, jak zrobić, żeby wróg omijał przeszkody jak wyżej jest zrobione tylko, żeby nie były to pojedyncze bloki, bo całej ściany nie umi już ominąć, drży w miejscu EDIT: przyjżyj się kodowi, att jest zawsze równe 1 a to jest w stepie, więc co step alarm się nastawia na nowo do 5*room_speed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 21 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 GML mp_potential_step(o_herohead.x,o_herohead.y,6,solid); GML mp_potential_settings(360,6,15,1) if collision_line(enemx,enemy,o_herohead.x,o_herohead.y,o_wall,false,false) && alarm[0]>0 att=0 else att=1 if att=1 { mp_potential_step(o_herohead.x,o_herohead.y,6,solid); alarm[0]=5*room_speed } alarm[0] =... powinno być w warunku ;p //Teraz to już w ogole zle zrobiłem, sorry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morro Opublikowano 21 Października 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2008 dalej dochodzi do momentu, że jest naprzeciw ściany między nim a herosem i drży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi