kalis Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 mam sobie zolnierzy 2 i chce im zrobic zeby chodzili sobie na patrole(uzywalem path ale sa nieefektywne - bo gdy moj player podejdzie do niego na odleglosc 60 on podaza za mna ale po zderzeniu np z murem obiekt staje, a ma go wyminac i isc dalej.. a) i zeby jak bedzie np 30 pikseli od mojego playera zaczyna strzelac do mnie, a jak moj ucieknie to dalej wraca do patrolowania po okreslonym pathu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 14 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2005 create punkt1[0] = 50 // wspolzedna x pierwszego punktu punkt1[1] = 50// wspolzedna y pierwszego punktu punkt2[0] = 100 // jak wyzej ale 2 punkt punkt2[1] = 50 // y punktu 2 punkt3[0] = 75 // x 3 punktu punkt3[1] = 100//y 3 punktu sciezka=1 // wspolzedna mowiaca ze ma isc do 1 punktu fire=true //moze strzelac step if distance_to_object(player) > 100 // jezeli player jest dalej niz 100 pixeli { switch (sciezka) { case 1: mp_potential_step(punkt1[0],punkt1[1],5,false);break //idz do punktu 1 z predkoscia 5 omijajac tylko obiekty solid i wyloncz switch case 2: mp_potential_step(punkt2[0],punkt2[1],5,false);break // idz do 2 punktu case 3: mp_potential_step(punkt3[0],punkt3[1],5,false);break // idz do 3 punktu }} else // a jezli player jest blizej niz 100 pixeli { if distance_to object(player) < 50 //jezli player jest blizej niz 50 pixeli { direction=point_direction(x,y,player.x,player.y) //odwroc sie w strone playera speed=0 //zatrzymaj sie if fire=true //jezeli moze strzelac { fire=false //juz strzelil instance_create(x,y,naboj) // stworz naboj alarm[0]=30 // alarm 0 ustaw na 30 stepow zeby po tym czasie mogl znowu strzelic } } else // jezeli player jest dalej niz 50 pixeli { mp_potential_step(player.x,player.y,5,false) //idz do playera omijajac przeszkody } } if point_distance(x,y,punkt1[0],punkt1[1]) <1 && sciezka=1 // jezeli jest kolo punktu 1 i ma tam isc {sciezka=2} if point_distance(x,y,punkt2[0],punkt2[1]) <1 && sciezka=2 // jezeli jest kolo punktu 2 i ma tam isc {sciezka=3} if point_distance(x,y,punkt3[0],punkt3[1]) <1 && sciezka=3 // jezeli jest kolo punktu 3 i ma tam isc {sciezka=1} image_angle=direction //obroc sprita w strone kierunku alarm 0 fire=true //moze strzelac w create naboju direction=point_direction(x,y,player.x,player.y) //obroc sie w strone playera speed=5 step naboju image_angle=direction //obroc sprita w kierunku kierunku to powinno dzialac, niesprawdzalem wszystko pisalem z glowy moze tez jest jakis blond, i to jest nienajwydajniejszy sposob zrobienia czegos takiego mysle ze da sie to zrobic lepiej ale nie chce mi sie za bardzo teraz wysilac :D i mam nadzieje ze chodzilo ci o cos takiego a nei cos innego :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kalis Opublikowano 15 Listopada 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2005 dzieki za odpowiedz po paru przerobkach dziala:) tylko chodzi jak pijany czyli czasem zatacza kola (jak dojdzie do muru to szaleje):D moze ktos cos jeszcze dorzuci od siebie :D pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się