Skocz do zawartości

Przeźrozysty surface


Dawidds

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe, że nigdy tego nie zauważyłem.

 

Mam surface'a. Przenoszę do niego obraz ze sprita, który ma czarnego transparenta. Maluję surface'a, i... maluje się czarne tło :/

Oczywiście mogę spowrotem przenieść surface'a do sprita, i malować sprita. Ale to jest jakby... niewydajne :|

 

Raczej nie ma jakieś przyjemnej możliwości, o ale... warto spytać :)

 

PS: Przyjmuję, że malowanie przez draw_point() każdego pixela surface'a oprócz tych czarnych nie wchodzi w grę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

create:

GML
sur=surface_create()

surface_set_target(sur)

draw_clear_alpha(c_black,0)

draw_sprite_ext(sprite,0,0,0,1,1,0,c_white,0.5)

surface_reset_target()

 

draw:

GML
draw_surface(sur,0,0)

 

i masz oto przezroczyste tlo surface tam gdzie nie jest nic narysowane, dodatkowo prawidlowo wyswietla miejsca polprzezroczyste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby mu pokazac ze dziala tez polprzezroczyste warstwy, dla tego te 0.5 w alpha. swojego czasu robilem edytor graficzny cos jak photoshop i takie cos bylo przydatne do wielu efektow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...