Skocz do zawartości

Światło w grze


Markuz

Rekomendowane odpowiedzi

Co rozumiesz przez:

aby od niego się "świeciło"

?

Wyjaśnij lub pokaż na przykładznie jki efekt chcesz uzyskać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to bardzo proste, w drawie obiektu swiatla dajesz to:

GML
draw_set_blend_mode(bm_add)

draw_sprite_ext(sprite_index,image_index,x,y,image_xscale,image_yscale,image_angle,image_blend,image_alpha)

draw_set_blend_mode(bm_normal)

pamietaj zeby obiekt mial ustawionego sprite'a na sprite swiatla. do zmiany natezenia swiatla uzywaj zmiennej image_alpha tego obiektu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to juz zabawa z surfaces. ktos tu dawal przyklad dnia i nocy, ja dawalem tutek uzywania surfaces, w zasobach jest przyklad mgly od tymona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha :)

O i jeszcze jedno pytanie które już kiedyś zadawałem:

 

mamtaki kod w draw:

GML (draw)
if lifeanimation=true {

draw_sprite_ext( spr_life, 0, x, y, image_xscale, image_yscale, direction, image_blend, image_alpha );

}

 

i gdy nacisne Q to lifeanimation=true

 

Ale, mi chodzi aby wyświetliła się cała animacje spr_life, a nie sama 1 klatka heh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image_speed widocznie jest gdzies ustawiony na 0, albo sprite nie posiada animacji, badz nie czeka na zakonczenie jej ostatniej klatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...