Muchaszewski Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Chcę zrobić grę Logiczną. (opisze całą gre żebyście wiedzieli oco chodzi) Mam zamiar zrobić spadające obrazki które jak się ustawi w 3 lub więcej w rzędzie to się zbijają a nastąpnie lecą na dół. Jak nie będzie ruchu to automatycznie się zbijają. Teraz pytanie Jak zrobić automatyczne zbijanie? <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Ale że jak się automatycznie zbijają? Że chodzi o to właśnie, że jak będzie 3 w jednym rzędzie? One się bardziej łączą, a nie... zbijają '-.- Zbijać to się o ziemie mogą :P Zależy ci na czymś niezbyt skomplikowanym czy... a dobra, daje tą prostszą opcję Przyjmijmy, ze niszczyć się mają czerwone klocki. Najłatwiej będzie się odwołać do innych czerwonych, jeśli kod będzie wykonywany w środkowym klocku. I ten środkowy klocek ma sprawdzać, czy: 1. Nad nim i pod nim są jego "bracia" 2. Po lewej i po prawej są jego bracia. Jeśli któryś warunek się spełni, to skrypt pobiera id braci i ich kasuje (istance_position() jakby co) Mniej więcej ci opisałem, jak to może wyglądać :P Ale ważne, opisałem prostszą wersję, tzn. tylko dla 3 klocków w rzędzie/kolumnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 GML if place_meeting(x,y-15) and place_meeting(x,y+15) { akcja } ten kod sprawdza czy są trzy klocki w rzędzie wklejasz to do stepa klocka. jeżeli tak wykonuje sie akcja. jak nie będzie ci działać to ustaw orginy na center i po zmieniaj liczbe 15. ;f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 @Zychu: Źle. 1. 16, a nie 15. 2. place_meeting() ma trzy parametry '-.- GML if(place_meeting(x+16, y, object_index) && plaec_meeting(x-16, y object_index)) { with(instance_position(x+16, y, object_index)) { instance_destroy(); } //Tutaj kod na kasowanie bloczku po lewej stronie oraz tego, w ktorym wykonuje sie kod. Calego kodu ci nie dam, musisz troche pomyslec... } //A kod na kolumny tez se sam musisz napisac, o! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się