Skocz do zawartości

Zablokowane strzelanie i podążanie


Metju

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepiej na tabelach ale możesz tak:

 

Create

moja_bron=0;

W step

if keyboard_check_pressed(klawisz_do_zmiany_broni)
{
   moja_bron+=1;
   
   if moja_bron>2 //Tu limit broni
   {
       moja_bron=0;
   }
}

if keyboard_check_pressed(klawisz_do_wystrzelenia pocisku)
{
   if moja_bron=0
   {
       instance_create(x,y,pocisk_broni0);
   }
   else
   if moja_bron=1
   {
       instance_create(x,y,pocisk_broni1);
   }
   else
   if moja_bron=2
   {
       instance_create(x,y,pocisk_broni2);
   }
}

Oczywiście podmieniasz sobie nazwy itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dość proste. Tabela wygląda tak :

zmienna[0]='10';

To jest tabela jednowymiarowa. Jest jeszcze dwuwymiarowa:

zmienna[0,0]='99';

Jak widzisz w nawiasach [ i ] jest miejsce do "adresowania" tabeli. Do czego się przydaje coś takiego? No np. do zrobienia zmieniania broni. Możesz wykonać kilka takich tabel a potem operować na nich w następujący sposób:

 

Create

//Tworzymy zmienna ktora bedzie przechowywac typ broni
moja_bron=0;

//Tworzymy sobie tabele dla poszczegolnych broni
bron[0,0]='Shotgun'; //Nazwa broni
bron[0,1]=7; //Predkosc pocisku
bron[0,2]=10; //Przeladowanie

bron[1,0]='Snajperka'; //Nazwa broni
bron[1,1]=20; //Predkosc pocisku
bron[1,2]=60; //Przeladowanie

bron[2,0]='Minigun'; //Nazwa broni
bron[2,1]=12; //Predkosc pocisku
bron[3,2]=3; //Przeladowanie

Step

if keyboard_check_pressed(klawisz_do_zmiany_broni)
{
  moja_bron+=1;
  
  if moja_bron>2 //Tu limit broni
  {
      moja_bron=0;
  }
}

alarm[0]-=1;

if keyboard_check_pressed(klawisz_do_wystrzelenia pocisku)
&& alarm[0]<=0
{
  i=instance_create(x,y,kula);
  i.speed=bron[moja_bron,1]; //Pobiera predkosc pocisku jaka zostala ustawiona w tabeli i przypisuje ja obiektowi

  alarm[0]=bron[moja_bron,2]; //Ustawia przeladowanie na takie jakie jest w tabeli
}

Teraz jeśli zmienna moja_bron będzie miała wartość 1 i będziesz chciał wystrzelić pocisk to nazwa broni będzie brzmieć bron[1,0] czyli Snajperka.

 

Jeśli coś zrozumiałeś z tego mojego tłumaczenia to super :P

 

Co do zmiany sprita :

sprite_index=nazwa_sprita;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...