Skocz do zawartości

Zablokowane Obrót


Rekomendowane odpowiedzi

Mam w drawie dźwignie a wajcha jest w dwóch obrazkach do góry i na dół. Zrobiłem coś takiego

GML
draw_sprite(sprite5,-1,0,0);

draw_sprite(sprite7,27,11,21);

I teraz mój problem jak zrobić że po kolizji z graczem dźwignia zaczyna zjeżdżać na dół(od ostatniego do pierwszego obrazka) a jak jest na 1 spricie to zmienia się w inny obrazek pierwszego sprita dojeżdża do ostatniego a potem tak zostaje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprit1 - pierwszy sprit (czyli dźwignia)

sprit2 - drugi sprit (to co ma sie pokazać i jechać w górę)

 

W create:

GML
dl1=tu_daj_liczbe_klatek_sprit1

dl2=tu_liczba_klatek_tego_sprit2

dir=0

i=0

sprite_index=sprit1

image_speed=0

 

Kolizja z graczem:

GML
dir=1

 

Draw:

GML
draw_sprite(sprite_index,i,x,y)

if(dir=1)

{

i+=1

if(i>dl1)

{

i=dl2

dir=2

sprite_index=sprit2

}

}

else if(dir=2)

{

i-=1

if(i<1)

{

dir=3

}

}

 

Powinno działać, chociaż nie testowałem :P

 

EDIT:

Oj sory napisałem ci odwrotnie że najpierw jedzie w górę a ten drugi w dół. Więc po prostu zamień kolejność klatek w animacji :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...