Muchaszewski Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Mam w drawie dźwignie a wajcha jest w dwóch obrazkach do góry i na dół. Zrobiłem coś takiego GML draw_sprite(sprite5,-1,0,0); draw_sprite(sprite7,27,11,21); I teraz mój problem jak zrobić że po kolizji z graczem dźwignia zaczyna zjeżdżać na dół(od ostatniego do pierwszego obrazka) a jak jest na 1 spricie to zmienia się w inny obrazek pierwszego sprita dojeżdża do ostatniego a potem tak zostaje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 sprit1 - pierwszy sprit (czyli dźwignia) sprit2 - drugi sprit (to co ma sie pokazać i jechać w górę) W create: GML dl1=tu_daj_liczbe_klatek_sprit1 dl2=tu_liczba_klatek_tego_sprit2 dir=0 i=0 sprite_index=sprit1 image_speed=0 Kolizja z graczem: GML dir=1 Draw: GML draw_sprite(sprite_index,i,x,y) if(dir=1) { i+=1 if(i>dl1) { i=dl2 dir=2 sprite_index=sprit2 } } else if(dir=2) { i-=1 if(i<1) { dir=3 } } Powinno działać, chociaż nie testowałem :P EDIT: Oj sory napisałem ci odwrotnie że najpierw jedzie w górę a ten drugi w dół. Więc po prostu zamień kolejność klatek w animacji :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Działa dobrze dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi