chlebo Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Mam taki problem, chodzi mi o to ze jezeli jest sprite x to gdy wcisne "lewo" to obiekt nie zmieni stopnia w ktorym ma leciec a jezeli jest y to wtedy moze zmieniac... prosze o pomoc... w step obiektu mam cos takiego: image_single = direction * image_number/360; if (keyboard_check(vk_left)) direction+=5; else if (keyboard_check(vk_right)) direction-=5; if (keyboard_check(vk_up) ) speed=3; else if (keyboard_check(vk_down) ) speed=0; else speed=0; if speed=0 sprite_index=spr_hero_stop_right else sprite_index=spr_hero_fly; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Erm... to znaczy... aha. Musiałem dwa razy przeczytać XD sprite_index to indeks sprite'a danego obiektu. Za pomocą ifa sprawdzasz czy jest równy indeksowi jakiegoś tam sprite'a. Np. GML if (sprite_index = sprite0) // tu akcje związane z obrotem else // ewentualne akcje E: Zmniejsz sygnaturkę i to szybko, bo warna ci zaraz ktoś pewnie wlepi :) E2: O, widać zmieniłeś XD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chlebo Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 EEE... nic z t3go nie rozumiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 GML if (sprite_index = yyy) { if (keyboard_check(vk_left)) direction+=5; else if (keyboard_check(vk_right)) direction-=5; } W miejsce yyy wstawiasz nazwę sprite'a. T3r4Z k4M4n? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chlebo Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2008 Matthew dzieki :) <piwo> @zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi