Skocz do zawartości

Zablokowane sprite x = bez zmiany kierunku sprite y + zmiana


chlebo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem, chodzi mi o to ze jezeli jest sprite x to gdy wcisne "lewo" to obiekt nie zmieni stopnia w ktorym ma leciec a jezeli jest y to wtedy moze zmieniac... prosze o pomoc...

w step obiektu mam cos takiego:

 image_single = direction * image_number/360;
if (keyboard_check(vk_left))
direction+=5;
else
if (keyboard_check(vk_right))
direction-=5;

if (keyboard_check(vk_up) )
speed=3;
else
if (keyboard_check(vk_down) )
speed=0;
else
speed=0;
if speed=0 sprite_index=spr_hero_stop_right else sprite_index=spr_hero_fly;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Erm... to znaczy... aha. Musiałem dwa razy przeczytać XD

 

sprite_index to indeks sprite'a danego obiektu. Za pomocą ifa sprawdzasz czy jest równy indeksowi jakiegoś tam sprite'a. Np.

GML
if (sprite_index = sprite0)

// tu akcje związane z obrotem

else

// ewentualne akcje

 

E: Zmniejsz sygnaturkę i to szybko, bo warna ci zaraz ktoś pewnie wlepi :)

E2: O, widać zmieniłeś XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...