Rewlisz Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Tak jak w temacie, jaki jest najlepszy sposób na zrobienie jazdy przeciwnika? Robię grę wyścigową i zrobiłem już jazdę samochodem player'a a teraz robię jazdę przeciwnika. Nie wiem jak by ją zrobić, chodzi mi o najlepszy sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Oj trzeba napisac mu AI =) Nie taka prosta sprawa pokombinuj. przydałoby się żeby wróg trzymał się określonej trasy, oraz np. starał się gonić rgacza, wyciągał jak największą prędkość kiedy tylko może. Nie rób tego broń boże na pathach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rewlisz Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Wiem, że nie na pathach. xD Edit: Chodzi mi dokładnie na czym to zrobić. Na pathach xD czy na czymś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sirluki Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Wiem, że nie na pathach. xD Edit: Chodzi mi dokładnie na czym to zrobić. Na pathach xD czy na czymś. Przed chwilą napisałeś, że wiesz, że nie na pathach, a teraz pytasz sie czy na pathach? :huh: Tak jak napisał Yoda - jeśli nie chcesz na pathach - musisz napisać AI. Na kodach. Ale to raczej będzie ciężka sprawa :P Oj trzeba napisac mu AI =) Nie taka prosta sprawa pokombinuj. przydałoby się żeby wróg trzymał się określonej trasy, oraz np. starał się gonić rgacza, wyciągał jak największą prędkość kiedy tylko może. Nie rób tego broń boże na pathach. Tak z ciekawości - dlaczego nie pathe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Spróbuj zrobić na time lines że przez 10 jedzie prosto a przez następne 5 jedzie w innym kierunku będzie cały czas wykręcał ten sam czas ale to lepsze niż jazda tego samego okrążenia z tą samą prędkością przez patha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Tak z ciekawości - dlaczego nie pathe? Bo jazda będzie statyczna i nierelana? lepiej napisać własne AI. @up: idź pan z stąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slax Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2008 Powiem Ci jak ja zrobiłem w swojej grze :P Może i efekt nie jest extra ale mi to wystarczy xD Tworzysz oPath i dajesz mu jakiś sprite... :P W Step dajesz: GML if(distance_to_object(Obiekt)<32)//Jako Obiekt dajesz nazwę przeciwnika :D { x=-999; y=-999; alarm[0]=100; } Potem tworzysz przeciwnika i dajesz mu w Step: GML i=instance_nearest(x,y,objPath); _dir=direction; _sp=speed; move_towards_point((i).x,(i).y,6); if(_sp>1) motion_add(_dir,30); speed=10; image_angle=direction A w kolizji z oPath: GML x=-999; y=-999; I: GML alarm[0]=100; Napisz czy działa :D Edit: Potem oPath ustawiasz na mapie gdzie chcesz i przeciwnik tam jedzie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się