Skocz do zawartości

Jaki jest najlepszy sposób na zrobienie jazdy przeciwnika?


Rewlisz

Rekomendowane odpowiedzi

Oj trzeba napisac mu AI =) Nie taka prosta sprawa pokombinuj. przydałoby się żeby wróg trzymał się określonej trasy, oraz np. starał się gonić rgacza, wyciągał jak największą prędkość kiedy tylko może. Nie rób tego broń boże na pathach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nie na pathach. xD

Edit: Chodzi mi dokładnie na czym to zrobić. Na pathach xD czy na czymś.

 

Przed chwilą napisałeś, że wiesz, że nie na pathach, a teraz pytasz sie czy na pathach? :huh:

Tak jak napisał Yoda - jeśli nie chcesz na pathach - musisz napisać AI. Na kodach. Ale to raczej będzie ciężka sprawa :P

 

Oj trzeba napisac mu AI =) Nie taka prosta sprawa pokombinuj. przydałoby się żeby wróg trzymał się określonej trasy, oraz np. starał się gonić rgacza, wyciągał jak największą prędkość kiedy tylko może. Nie rób tego broń boże na pathach.

 

Tak z ciekawości - dlaczego nie pathe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci jak ja zrobiłem w swojej grze :P

Może i efekt nie jest extra ale mi to wystarczy xD

Tworzysz oPath i dajesz mu jakiś sprite... :P

W Step dajesz:

GML
if(distance_to_object(Obiekt)<32)//Jako Obiekt dajesz nazwę przeciwnika :D

{

x=-999; y=-999;

alarm[0]=100;

}

Potem tworzysz przeciwnika i dajesz mu w Step:

GML
i=instance_nearest(x,y,objPath);

_dir=direction;

_sp=speed;

move_towards_point((i).x,(i).y,6);

if(_sp>1) motion_add(_dir,30);

speed=10;

image_angle=direction

A w kolizji z oPath:

GML
x=-999;

y=-999;

I:

GML
alarm[0]=100;

Napisz czy działa :D

Edit: Potem oPath ustawiasz na mapie gdzie chcesz i przeciwnik tam jedzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...