Skocz do zawartości

Strelający wróg


rocket12

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że przed chwilą pisałem posta ale żeby był porządek to pisze drugiego (chodzi o coś całkiem innego)

 

Nigdy nie robiłem wrogów w grze a tera potrzebuje wroga który by :

chodził w różne strony a kiedy mnie zobaczy to zbliżał się na odległość strzału i strzelał(czyli tzw. inteligentnego wroga)

 

gracz ma kod na chodzenie:

if      ( keyboard_check( vk_left  ) ) direction += 5;
else if ( keyboard_check( vk_right ) ) direction -= 5;
if      ( keyboard_check( vk_up  ) ) speed = 2;
else if ( keyboard_check( vk_down ) ) speed = -2;

i dobrze by było gdyby wróg poruszał się w ten sam sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wrogu:

 

create:

GML
alarm[0]=room_speed*5; //5 to liczba sekund

speed=3; //prędkość

 

alarm 0:

GML
direction=choose(0,90,180,270);

alarm[0]=room_speed*5;

 

To jest kod na poruszanie w losowym kierunku.

 

Do strzału zastosuj:

w step:

GML
if distance_to_object(gracz) < 100 {

//kod strzału

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodził w różne strony a kiedy mnie zobaczy to zbliżał się na odległość strzału i strzelał(czyli tzw. inteligentnego wroga)

 

Kogo to jest cytat? Słowackiego? Mickiewicza? A tak żeby było do tematu: Poszukaj.

 

Zanim zadasz pytanie:

1. Sprawdź czy odpowiedzi nie ma w dziale FAQ lub czy podobnego tematu nie było na forum

2. Zapoznaj się z polskim tłumaczeniem dokumentacji (help)

3. Zapoznaj się też z naszymi kursami i przykładami

 

Powtarzające się pytania będą karane ostrzeżeniami lub usuwaniem tematów !!!

 

Nigdy nie nazywaj tematu "Pomoc", "Help me!" itp. Tytuł tematu powinien być "mówiący" czyli taki, który od razu po przeczytaniu informuje o poruszanym w nim problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kogo to jest cytat? Słowackiego? Mickiewicza? A tak żeby było do tematu: Poszukaj.

 

Kurcze, to już któryś z kolei temat gdzie twoja odpowiedź to: "Poszukaj bo było". Jak nie znasz odpowiedzi to daruj sobie. <_< Mógłbyś przynajmniej (dla tzw. "odczep się") podać jakiś przykład. :mellow:

 

Żeby nie było (kod wyciągnięty z mojego przykładu):

 

Create:

GML
strzal = 1;

 

Step:

GML
image_angle = direction;

if distance_to_object(object1)<100 // tutaj podajesz ilosc pikseli

{

if( strzal )

{

var i;

i = instance_create( x, y, object2 );

i.speed = 10; //ustalasz prędkosc pocisku

strzal = 0;

alarm[0] = room_speed * 0.3; //czas, co jaki ma byc tworzony nowy pocisk

}

}

 

Alarm[0]:

GML
strzal = 1;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...