Skocz do zawartości

podwójne przyspieszenie ??


Rekomendowane odpowiedzi

Dobra, mam takie cuś:

GML
// troll

var val;

if(instance_exists(Obj_Enemy))

{

var temp_id;

temp_id=instance_nearest(x,y,Obj_Enemy)

if(point_distance(x,y,temp_id.x,temp_id.y)<48)

{

if(can_dam)

{

val=max(temp_id.attack-defence-item_defence,0)

val=round(random(val))

hp-=val

if(val>0)show_disappear_text(x,y,'-'+string(val),0.01,0.75,c_yellow)

can_dam=0

alarm[0]=dam_time

}

}

}

 

if(point_distance(x,y,px,py)>spd+1)

{

mp_potential_step(px,py,spd,0)

reldir_move_mov+=reldir_move_rate

}

if!(point_distance(x,y,px,py)>spd+1)reldir_move_mov=0

 

if(reldir_attack_mov!=0)reldir_attack_mov+=reldir_attack_rate

if(reldir_attack_mov>180)reldir_attack_mov=0

reldir_move=sin(degtorad(reldir_move_mov))*reldir_move_max

reldir_attack=sin(degtorad(reldir_attack_mov))*reldir_attack_max

if(reldir_attack_mov=0)image_angle=direction+reldir_move

if!(reldir_attack_mov=0)image_angle=direction+reldir_attack

if(reldir_move_mov=0)direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

 

if(hp<0)instance_destroy()

 

//beholder

var val;

if(instance_exists(object18))

{

var temp_id;

temp_id=instance_nearest(x,y,object18)

if(point_distance(x,y,temp_id.x,temp_id.y)<48)

{

if(can_dam)

{

val=max(temp_id.attack-defence-item_defence,0)

val=round(random(val))

hp-=val

if(val>0)show_disappear_text(x,y,'-'+string(val),0.01,0.75,c_yellow)

can_dam=0

alarm[0]=dam_time

}

}

}

 

if(point_distance(x,y,px,py)>spd)

{

mp_potential_step(px,py,spd,0)

reldir_move_mov+=reldir_move_rate

}

if!(point_distance(x,y,px,py)>spd)reldir_move_mov=0

 

if(reldir_attack_mov!=0)reldir_attack_mov+=reldir_attack_rate

if(reldir_attack_mov>180)reldir_attack_mov=0

reldir_move=sin(degtorad(reldir_move_mov))*reldir_move_max

reldir_attack=sin(degtorad(reldir_attack_mov))*reldir_attack_max

if(reldir_attack_mov=0)image_angle=direction+reldir_move

if!(reldir_attack_mov=0)image_angle=direction+reldir_attack

if(reldir_move_mov=0)direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

 

if(hp<0)instance_destroy()

 

I nie wiem, czemu jak wkleję każdy kod (potwora) to mi przyspiesza bohatera i łuk nie działa :P Może mi ktoś powiedzieć, jak i co tu zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, już sam wiem :D

 

w "beholder" trzeba było zostawić tylko ten kawałek kodu:

 

GML
var val;

if(instance_exists(object18))

{

var temp_id;

temp_id=instance_nearest(x,y,object18)

if(point_distance(x,y,temp_id.x,temp_id.y)<48)

{

if(can_dam)

{

val=max(temp_id.attack-defence-item_defence,0)

val=round(random(val))

hp-=val

if(val>0)show_disappear_text(x,y,'-'+string(val),0.01,0.75,c_yellow)

can_dam=0

alarm[0]=dam_time

}

}

}

 

xd A jaki tam syf, na co mi te tabulatory, ja wszystko odczytuję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoda: ten 'syf' to moj osobliwy styl kodowania ;p wiec wnioskuje ze to z mojego przykladu "chodzenie...".

Take: zrob parenta dla wszystkich przeciwnikow i do niego tylko sie odwoluj jako do wroga - inaczej tyle razy ile bedzie kodu przeciwnika, tyle razy bedzie przyspieszac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoda: ten 'syf' to moj osobliwy styl kodowania ;p wiec wnioskuje ze to z mojego przykladu "chodzenie...".

Take: zrob parenta dla wszystkich przeciwnikow i do niego tylko sie odwoluj jako do wroga - inaczej tyle razy ile bedzie kodu przeciwnika, tyle razy bedzie przyspieszac :)

Tak, masz rację. To Twój kod z przykładu "Chodzenie a'la Almora" :D Dzięki :] w creditsach mam napisane, że Ty to twórca silnika, więc nie miej do mnie żalu :D

 

Edit:

Ale jak mam zrobić, jeśli każdy będzie tak samo atakował jak troll? Mi działa to co ja mówiłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...