Lollus Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 1. Jak zrobić, że jeśli cały dół będzie wypałniony obiektami to one znikną? 2. Jak zrobić, że jeśli kolidują ze sobą 3 takie same elementy, to one znikną? Nie chcę robić gry na turę, ale chciałbym się nauczyć. 3. Jak zrobić, że jeśli kliknę na objekt1 i na sąsiadujący z nim object2 to one zamienią się miejscami. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 24 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2008 2 i 3 nie powiem, bo jest tura. 1. Jeśli trzy to proste. Sprawdzasz w obiekcie o_Klocek (za pomocą place_meeting(x,y,index)) czy są po bokach takie same obiekty. Jeśli tak, to pobierasz ich id (instance_place(x,y,index)) i za pomocą with () instance_destroy() niszczysz je. Kod będzie wyglądał tak: GML if (place_meeting(x-32,y,object_index)) && (place_meeting(x+32,y,object_index)) { kloc1 = instance_place(x-32,y,obiekt_index); kloc2 = instance_place(x+32,y,obiekt_index); with (kloc1) instance_destroy(); with (kloc2) instance_destroy(); instance_destroy(); } Dla większej ilości robisz tak samo z większymi odstępami, czyli place_meeting(x-64,y,object_index). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się