Skocz do zawartości

Tetris i Match 3


Lollus

Rekomendowane odpowiedzi

1. Jak zrobić, że jeśli cały dół będzie wypałniony obiektami to one znikną?

2. Jak zrobić, że jeśli kolidują ze sobą 3 takie same elementy, to one znikną? Nie chcę robić gry na turę, ale chciałbym się nauczyć.

3. Jak zrobić, że jeśli kliknę na objekt1 i na sąsiadujący z nim object2 to one zamienią się miejscami.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 i 3 nie powiem, bo jest tura.

 

1. Jeśli trzy to proste. Sprawdzasz w obiekcie o_Klocek (za pomocą place_meeting(x,y,index)) czy są po bokach takie same obiekty. Jeśli tak, to pobierasz ich id (instance_place(x,y,index)) i za pomocą with () instance_destroy() niszczysz je. Kod będzie wyglądał tak:

GML
if (place_meeting(x-32,y,object_index)) && (place_meeting(x+32,y,object_index))

{

kloc1 = instance_place(x-32,y,obiekt_index);

kloc2 = instance_place(x+32,y,obiekt_index);

with (kloc1) instance_destroy();

with (kloc2) instance_destroy();

instance_destroy();

}

 

Dla większej ilości robisz tak samo z większymi odstępami, czyli place_meeting(x-64,y,object_index).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...