Metju Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 zaczynam dopiero robic gry w gm-ie. I chciałbym robic cos takiego jak w soldacie, ze zamiast kursora jest celownik i do niego sie strzela. Wiecie o co chodzi? Prosze o pomoc. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 zaczynam dopiero robic gry w gm-ie. I chciałbym robic cos takiego jak w soldacie, ze zamiast kursora jest celownik i do niego sie strzela. Wiecie o co chodzi? Prosze o pomoc. :( <{POST_SNAPBACK}> Najpierw musisz zrobić ludzika. Z tego ludzika będą wylatywały pociski. Ten obiekt nazwij o_ludzik. Teraz w global game settings odznacz funkcje display cursor. Teraz narysuj celownik w którym orgin dasz na jego środku. stwórz objekt: o_celownik którego spritem bedzie celownik. Teraz w stepie celownika wpisz x=mouse_x y=mouse_y Teraz stworz objekt o_pocisk i w jego create wpisz speed=10 direction=point_direction(x,y,o_celownik.x,o_celownik.y) Teraz aby wszystko działało musisz spowrotem wejść do o_ludzik, i tam w eventsie global left button wpisz taki kod instance_create(x,y,o_pocisk) Teraz powinno wszystko dziiałać, jeżli nie bedziesz umiał tego zrobić to napisz tutaj a ja zrobie przykad. Ps. o jestes kolejną osobą która reklamuje Cairo 3 :D to dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Metju Opublikowano 24 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 kurcze nie bardzo mi to wychodzi :huh: i nie za bardzo wiem co robię źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Mam nadzieje ze oto ci chodziło Przykład strzelania Jeśli nie, to daj znać a ja zrobie nowy. Szczelania xD ? Nie strzelania XD ? Oh sory za błąd ortograficzny. Nie raz robiłem sobie jaja w stylu pacz itd i teraz popadłem w nawyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Takie coś? : https://gmclan.org/up152_11_przyklad1.html EDIT Argh! Big był szybszy x] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Szczelania xD ? Nie strzelania XD ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Metju Opublikowano 24 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 thx o to chodzilo i juz wiem :P EDIT A tak wogóle to jak zrobić żeby mi się amunicja kończyła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mideooo Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Mam pytanie bigshark, co zrobić żeby te pociski nie leciały tak bez odstępu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Zrobić jakiś licznik czasu i odliczać x] Jak dochodzi do 0 to możesz sobie wystrzelić obiekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 dajesz do byle jakiego obiektu w create global.amunicja=50 a potem w o_ludzik przy global_left_mouse tam wpisujesz global.amunicja-=1 oraz przed wyrażeniem instance_create(x,y,o_pocisk) musisz wpisac if global.amunicja>0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Metju Opublikowano 24 Września 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 tylko że mam taki error at position 1: Unexpected end of code reached Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigshark Opublikowano 24 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2005 Tutaj masz udoskonalony przykład w którym wszystko gra przykład strzelania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się