Skocz do zawartości

model 3D się nie wyświetla


Nirvan

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem model auta , zapisałem w marzipanie jako "kowal.d3d"

 

w create oiektu dałem :

 

GML
d3d_start();

 

kowal = d3d_model_create();

 

d3d_model_load(kowal,"kowal.d3d");

 

w drawie :

 

GML
d3d_model_draw(kowal,1,1,1,umv_kowal);

 

I nic nie widać , choć model można przemieszczać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, a kamere ustawiles? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob tak:

 

obiekt kamera:

 

create:

d3d_start()

alpha=0

beta=0

 

draw:

xenon_core_emulate_camera_set(alpha,beta,0,0,0,0,128,true)

 

obiekt auto:

 

create:

d3d_start();

kowal = d3d_model_create();

d3d_model_load(kowal,"kowal.d3d");

 

draw:

d3d_model_draw(kowal,0,0,0,umv_kowal);

 

moze zadziala, to zalezy od reszty Twojego kodu :) zalezy tez jak duzy model jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapodaj projekt ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hihi, jest bez dlla, jaka wersja? :D

EDIT: mam juz :) zaraz bedzie poprawione

EDIT2: oto poprawiona wersja z opisami: https://gmclan.org/up1105_4_TMA_plik_mod.html

A co do modelu to mam pewne zastrzerzenia bo nie jest poprawnie zapisany - teksture bardzo zle naklada, zobaczylem kod i widac ze koordynaty tekstur sa zle przypisane. radze inny model wziac lub innym programam samemu zrobic, np. SketchUpem i wyeksportowac do OBJ a potem zaladowac i rysowac moim skryptem do modeli OBJ - "XenoN Core WaveFront"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...