M1513Q Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Witam jak zrobic ze jak zabije 12 przeciwnikow (jeden objekt) to jakas akcja? To trzeba zrobic z repeat? GML if Obj_Potwor.hp<=0 ((repeat)12) { //akcja.. } Ja bym to Zrobil trak ale pewnie jest zle... :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartas Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 GML if !instance_exists(Obj_Potwor) { //akcja } Tak jeżeli jest tylko 12 przeciwników. Jeżeli jest ich więcej to napisz to ci coś innego wyskrobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 8 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Zrobilem sobie cos takiego: GML if misja=true if (Obj_Potwor.hp<0) repeat(12) { //akcja } tylko wyskakuje mi ze nie ma czegos takiego jak hp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Bo w obj_potwor musisz w create zrobić hp=100 na przykład :dots: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M1513Q Opublikowano 8 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 ale ja tam mam hp=75 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Człowieku, ale masz problemy zrób se tako: obj_enemy1 Create: GML hp=75 obj_hero Create: GML cel=0 obj_hero Step: GML enemy=instance_nearest(x,y,obj_enemy1) if cel=12 { room_goto_next() } if enemy.hp<=0 { with (enemy) instance_destroy() instance_create(x+-50+random(100),y+-50+random(100),obj_enemy1) cel+=1 } I napisz czy działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harrrry Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 gdzieś na początku gry GML global.quest_killmonsters_killed=0; global.quest_killmonsters_completed=false; kiedy potwór umiera GML global.quest_killmonsters_killed+=1; gdzieś w stepie (np. w graczu) GML if global.quest_killmonsters_killed>=12 and global.quest_killmonster_completed=false { global.quest_killmonsters_completed=true; // skutki wykonania zadania... } Wiem ze robie dlugie nazwy zmiennych ale przynajmniej wiadomo o co chodzi. :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 misieq: źle. Poczytaj o repeat. wezyrnorbert: źle. Wtf? Zwiększasz zmienną cel poza blokiem. Jedyny dobry jest kod harrry'ego. I jego użyj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wezyrnorbert Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Mój już jest dobry. Za szybko pisałem i dlatego dodałem 'cel' za blokiem :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się