Exigo Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 No więc tak... mam kłopot z animacjami... bowiem są 3 animacje: stanie, chodzenie, skakanie... Kombinowałem z warunkami... itd. ale wychodzą dziwadła, no i proszę was o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Na animacje chodzenia: Event Keyboard Left: GML if place_free(x-4,y) { x-=4; sprite_index=sIdzie_lewo; image_speed = 0.4; } Event Keyboard Right: GML if place_free(x+4,y) { x+=4; sprite_index=sIdzie_prawo; image_speed = 0.4; } Na animacje stania: Event Keyboard Release Left GML sprite_index = sStoi; Event Keyboard Release Right GML sprite_index = sStoi; Na animację skakania. Create: GML flaga=1 Step: GML if vspeed=0 and flaga=0 { sprite_index = sStoi; flaga=1; } UP: GML if ! place_free(x,y+1) { sprite_index = sSkacze; vspeed = -10 flaga=0; } O to chodziło? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 12 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Powiedzmy że tak... zaraz sprawdzę... :) Edit: Może być, lecz jest mały bug - w trakcie lotu, jeśli się naciśnie przycisk ruchu.. zmienia się animacja na chodzenie. :( Edit_2: Jeszcze jedno.... gdy się podskoczy, jest dobrze.. ale gdy się spada jest animacja stania... Edit_3: Może jednak 'przekaże pałeczkę' koleżką z Teamu... :P Edit_4: Jednak postanowiłem sam pogłówkować. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 12 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2008 Co do pierwszego to po prostu na warunku sprawdzaj czy jeżeli leci i gdy naciśnie się strzałkę to on nie zmienia kierunki. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exigo Opublikowano 13 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2008 Pogłówkowałem jakiś czas i zrobiłem taki oto engine animacji i sterowania w platformówce, daję go, dla tego iż może komuś się przyda... oto on: Deklarowanie paru pierdół w CREATE: GML idzie_w_prawo = 0; idzie_w_lewo = 0; spadanie = 0; No i samo sterowanie wraz z animacjami w STEP'ie: GML image_speed = 0.5; // Grawitacja. gravity_direction=270; if place_free(x,y+1) { gravity=0.5; skacze = 1; } else { gravity=0; skacze = 0; } // Maxymalna prędkość spadania. if vspeed>6 { vspeed=6; } //-----Sterowanie----- //W prawo. if keyboard_check(vk_right) { if place_free(x+1,y) { x+=5; if skacze = 0 { idzie_w_prawo = 1; } } } else { idzie_w_prawo = 0; } //W lewo. if keyboard_check(vk_left) { if place_free(x-1,y) { x-=5; if skacze = 0 { idzie_w_lewo = 1; } } } else {idzie_w_lewo = 0;} // W górę. if keyboard_check(vk_up) { if !place_free(x,y+1) { vspeed = -7.5; } } //-----Animacje----- if idzie_w_prawo = 1 { sprite_index = spr_hero_idzie_prawo; } if idzie_w_lewo = 1 { sprite_index = spr_hero_idzie_lewo; } if idzie_w_lewo = 0 && idzie_w_prawo = 0 && skacze = 0 { sprite_index = spr_hero_stoi; } if skacze = 1 { sprite_index = spr_hero_skacze; } Troszkę namieszane, ale ważne że działa :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się