trolu122 Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 robie przeciwnika który bedzie poruszał sie ruchem platformowym. STEP gravity_direction = 270 if place_free(x,y+1) gravity = 3 else gravity = 0 if vspeed > 12 vspeed = 12 if kierunek=1 {hspeed=2 direction=180} else if kierunek=0 {hspeed=2 direction=360} przy ścianach są detektory w kolizji z którymi nadaje sie przeciwnikowi kierunek chciałbym do tego dodać skakanie, że gdy wartość skok która jest random wynosi np 1 to ludzik skacze. jak to zrobic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 if( random( 1 ) == 1 ) { //bez round dla większej rzadkości //skok? } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 21 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 no wartość skok=ileś tam i jak zrobic zeby ludzik skakał bazując na tym co mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 if( random( 1 ) == 1 ) { //bez round dla większej rzadkości vspeed = -5; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 21 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 w kolizji z platformom mam vspeed=0 hspeed=3 czy to nie przeszkadza? bo nie działa i nie wiem gdzie szukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 Nie powinno przy tym co masz. W sumie nie wiem, pokaż wszystko co masz. Rzuć projektem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 21 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 dobra zara zapodam http://www.wrzuta.pl/pliki/paAL3fN5OB/stefcio <- prosze :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 Masz tam: GML if kierunek=1 {hspeed=2 direction=180} else if kierunek=0 {hspeed=2 direction=360} zamień naGML if kierunek=1 {hspeed=2} else if kierunek=0 {hspeed=2} i zmniejsz vspeed. =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 21 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 ale jak usune direction to ludzik wystartuje na początku i bedzie biegł przed siebie cały czas :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 Ale hspeed już narzuca obiektowi direction, to samo vspeed. Daj tak: GML if kierunek=1 {hspeed=-2} else if kierunek=0 {hspeed=2} Nie wiem czy kierunek=1 to lewo czy kierunek=0. EDIT Dobra. kierunek=1 to lewo. Masz już poprawiony kod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 21 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 ślicznie :] a jak zrobić żeby nie podskakiwał jeszcze raz jak juz jest w powietrzu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 21 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 GML if( !place_free( x, y + 1 ) ) { if( skok == 1 ){ vspeed = -5; } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 21 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2008 hmm jakby to troche kosmetycznie poprawić mysle ze można z tego zrobic przykład i wstawic na strone :) dużo ludzi pyta o AI do platformówek a to dla początkujących byłoby dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trolu122 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2008 pisze tutaj zeby nie zakładać niepotrzebnie nowego tematu jak zrobic zeby przeciwnik trafiony pociskiem podskoczył, z tym ze np jesli dostanie od spodu zeby podrzuciło go do góry jak z boku to w bok, chyba wiadomo o co chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się