Skocz do zawartości

ruch platformowy dla przeciwnika


Rekomendowane odpowiedzi

robie przeciwnika który bedzie poruszał sie ruchem platformowym.

STEP

gravity_direction = 270
if place_free(x,y+1)
    gravity = 3
else
    gravity = 0
if vspeed > 12
    vspeed = 12
    
if kierunek=1
{hspeed=2
direction=180}
else
if kierunek=0
{hspeed=2
direction=360}

przy ścianach są detektory w kolizji z którymi nadaje sie przeciwnikowi kierunek

chciałbym do tego dodać skakanie, że gdy wartość skok która jest random wynosi np 1 to ludzik skacze. jak to zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tam:

GML
if kierunek=1

{hspeed=2

direction=180}

else

if kierunek=0

{hspeed=2

direction=360}

zamień na
GML
if kierunek=1

{hspeed=2}

else

if kierunek=0

{hspeed=2}

i zmniejsz vspeed. =P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale hspeed już narzuca obiektowi direction, to samo vspeed. Daj tak:

GML
if kierunek=1

{hspeed=-2}

else

if kierunek=0

{hspeed=2}

Nie wiem czy kierunek=1 to lewo czy kierunek=0.

 

EDIT

Dobra. kierunek=1 to lewo. Masz już poprawiony kod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...