Phoenix Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Witam! Dobra, zadam wam pytanie. Czy zawsze chcieliście mieć grafikę 3D do swoich gier? Proszę bardzo! Jak iż to pierwszy kurs, starać się będę wam wszystko tłumaczyć. To tak, potrzebne programy: - MilkShape 3D (ja mam wersje 1.8.2) Pobierz - zapał - wyobraźnia Dobra jeśli masz to wszystko, możemy zaczynać. Otwórz MilkShape'a i zaakceptuj to, że jest to wersja trial na 30 dni. Potem ukażą ci sie 4 okienka. Heh, zastanawiasz sie, co to jest? Otóż już tłumacze. Są to widoki twojego modelu 3D. Górny-prawy kwadrat to widok od prawej, górny-lewy widok od przodu, dolny-prawy, widok od góry a prawy-lewy to widok twojego modelu w 3D. Oczywiście każdy widok możesz zmieniać, klikając PPM i dając Projection i np. Back. Wtedy otrzymamy widok modelu z tyłu. Dobra widoki, znasz ale to dalej? Spokojnie, po lewej stronie masz cztery zakładki: Model, Groups, Materials oraz Joints. W tej części zajmiemy się Model i Groups. A więc w zakładce Model znajdują się następujące buttony: Select, Move, Rotate, Scale, Vertex, Face, Sphere, GeoSphere, Box, Cylinder, Plane, Extrude oraz Joint. Teraz wyjaśnię wszystkie te pojęcia: - Select - wybiera zaznaczy Vertex, lub Face - Move - ta funkcja służy do przesuwania Face'ów. Gdy klikniemy na Move ukaże się nam napis Move Options a pod nim 0.0 Y , 0.0 X , 0.0 Z Move i Relative z opcjami. Gdy w np 0.0 Y wpiszemy 1.0 Y cały zaznaczony punkt się podniesie o 1. - Rotate - obraca wybrany Face, działa podobnie jak Move, z tą różnicą, że nie przesuwa, a obraca. - Scale - działa podobnie jak Rotate i Move - Vertex - jest to nasz punkt, dzięki któremu łączymy Face'y - Face - to "ściana" o kształcie trójkąta odpowiednio łączona może dać nam wspomnianą wyżej ścianą. By zrobić Face'a potrzebne są Vertexy, to one są końcami trójkąta Face'a - Sphere - tworzy kulę - GeoSphere - tworzy geoidę - Box - tworzy tak zwane pudełko w 3D - Cylinder - tworzy cylinder - Plane - tworzy idealną ścianę - Extrude - to przesuwanie zaznaczonego face w dowolnym kierunku, to nie Move - choć podobne. - Join - to funkcja dzięki której zrobimy szkielet postaci. Super, znasz już wszystkie funkcje zakładki Model, mogę odważyć się przetestować Twoje umiejętności. OK, narysuj piramidę. Pamiętaj o widokach - dzięki nim możesz z łatwością obrócić model i dorobi, ścianę. Zrobiłeś już piramidę. Powinna wyglądać mniej więcej ta: http://img229.imageshack.us/my.php?image=piramidafn3.png Jeśli masz tak, jak u mnie to znaczy, że dobrze wykonałeś swój pierwszy model. Pewnie zastanawiasz się dlaczego ja mam taki widok, chcesz mieć taki nic prostszego! Klikasz PPM i wciskasz Wireframe, Flat Shaded, Smooth Shaded lub Textured. Oto cała magia. Dobrze, to narazie tyle o zakładce Model jeszcze do niej wrócimy, teraz zajmiemy się Groups. Kliknij tą zakładkę, i... Jezu, co to za liczby i inne. Spoko zaraz wyjaśnię. Otóż tam gdzie jest puste pole z kilkoma słowami ( u mnie Triagles( No Material) ), będą zapisane nasze grupy (zaraz wyjaśnię). Pod tym widnieje niebieski napis Groups, a pod nim: Select, Hide, Delete, Regroup, Rename, Comment, Up, Down. Zanim opisze poszczególne funkcję tych wszystkich przycisków, napiszę co to jest to całe grupowanie. Otóż chcąc pogrupować dany Face dajemy w zakładce Model Select i wybieramy dany Face, następnie CTR + D, i klikamy na zakładkę Groups. Tam Regroup, by zgrupować i ew. Rename do zmiany nazwy grupy. Są jeszcze dodatkowe funkcje: - Hide - ukrywa grupę, by ta nie przeszkadzała. - Delete - usuwa wybraną grupę - Select - wybiera grupę - Comment - otwiera okienko w, którym możesz wpisać komentarz Dalej widnieje niebieski napisz Smoothing Groups, a tam: - Select - to już chyba wiesz - Assing - narazie nie będę o tym pisać, ponieważ ma to związek z zakładką Materials Teraz wiesz już jak zrobić różne figury geometryczne, piramidę , jak grupować Face. Zostały nam jeszcze 2 zakładki, ale pamiętaj sam się ucz również ( po prostu na błędach). Pamiętaj też by co jakiś czas zapisywać (najlepiej przed momentem ryzyka), by wszystkiego nie spartaczyć. PS: O niektórych funkcjach nie pisałem bo nie było potrzeby. Pamiętam by samemu też się uczyc! KURS NAPISANY PRZEZ PhoenixPL. Kurs chroniony prawami autorskimi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 10 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 Loool, ja takie coś potrafie wygenerować kodem o długości jednej linijki ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 10 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2008 tak tylko mi chodzi o MilkShape 3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxius Opublikowano 11 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2008 PhoenixPL - Postarałeś się! podoba mi się! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 14 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2008 dzieki ziomalek, sorki pare dni mnie nie bylo. Szkoda tylko, że więcej komentów nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorefest Opublikowano 20 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 dobrze. Pomoglbys mi,nie umiem nakladac tekstury na model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 20 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2008 spoxis to bedzie w 2 czesci jutro prawdopodobnie bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się