krychu90 Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 A więc: Mam obj_wrogz, obj_pole i obj_wrog. W objekcie obj_wrogz mam zeby stworzyl obj_pole. obj_wrog mam zaznaczony na Parent obj_wrogz, a w obj_pole mam zaznaczone żeby: x=obj_wrogz.x y=obj_wrogz.y I w tym żecz że jak zrobie 2 objekty obj_wrog to 2 objekty obj_pole idą do jednego z tych 2 objektów :( Z góry THX :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 No bo nie ma między nimi żadnej unikatowej korelacji. Musisz operować na identyfikatorach danych obiektów a nie na nazwach klas. Więcej nie mogę napisać, bo nie wiem co dokładnie napisałeś w skryptach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 aaa..Czyli jak to zrobić?? Więcej nie mogę napisać, bo nie wiem co dokładnie napisałeś w skryptach. To prosiłbym o najlepsze rozwiązanie nie patrząc na skrypty :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 id* The unique identifier for the instance (>= 100000). (Note that when defining rooms the id of the instance under the mouse is always indicated.) Jak użyć ? id_=instance_create(x,y,obiekt); //Zachowujemy id obiektu tworzonego. id_.cel_id=id; //Dajemy obiektowi przed chwila stworzonemu zmienna cel_id o wartosci id obiektu który tworzy ten obiekt (xD) W stworzonym obiekcie tylko taki kod : x=cel_id.x y=cel_id.y Dzięki za uwage. EDIT Jak się domyślam to chcesz zrobić pole widzenia dla jakichś ludków :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Dzięki .Działa!! Mam jeszcze jedno pytanie: Jak zrobić zaprzeczenie kolizji z objektem czyli np. jak objekt nie będzie dotykał objektu to się stanie jakaś akcja?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 if !collision_... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krychu90 Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 if !collision_... :P <{POST_SNAPBACK}> ale co dalej?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Postawiłem kropki bo : collision_point(x,y,obj,prec,notme) This function tests whether at point (x,y) there is a collision with entities of object obj. collision_rectangle(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) This function tests whether there is a collision between the (filled) rectangle with the indicated opposite corners and entities of object obj. For example, you can use this to test whether an area is free of obstacles. collision_circle(xc,yc,radius,obj,prec,notme) This function tests whether there is a collision between the (filled) circle centered at position (xc,yc) with the given radius and entities of object obj. For example, you can use this to test whether there is an object close to a particular location. collision_ellipse(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) This function tests whether there is a collision between the (filled) ellipse with the indicated opposite corners and entities of object obj. collision_line(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) This function tests whether there is a collision between the line segment from (x1,y1) to (x2,y2) and entities of object obj. This is a powerful function. You can e.g. use it to test whether an instance can see another instance by checking whether the line segment between them intersects a wall. Musisz sobie dobrać które będzie ci potrzebne ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 czyli np.: if !collision_line(x,y,object2.x,object2.y,object3,true,true); :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 No bez tego średnika na końcu bo po warunku jeszcze jest wyrażenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się