Skocz do zawartości

Zablokowane Jak zrobić wszystkie obiekty w jednym?


Paqoo

Rekomendowane odpowiedzi

Słyszałem, że da się zrobić tak, że będę miał jeden obiekt a w nim jakby wszystkie..

Tzn., że nie będę musiał tyle mieszać.. Na czym to polega? Skąd mam wiedzieć który obiekt np. spada z potworka? Te obiekty jak się domyślam będą w sprite w subimage i ma być jakaś tablica do wybierania tego? Czy jak? :blink: Bo muszę w mojej grze ograniczać ilość obiektów. I tak mam ich sporo.. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie lepiej ustawiac im parenty? latwo sie wtedy wykonuje operacje na obiektach jednej grupy i kkodu nie trzeba rozdzielac. Po drugie jak juz to kod uzalezniej od indexu sprita czy klatki i switchem wybieraj i wykonuj akcje. Rozumiesz? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parety są dobre - lecz czasem przydaje mi się użyć jakby dwóch parentów :P Także warto wiedzieć, jak zrobić to alternatywie kodem.

 

No ale i tak trzeba uważać... ostatnio miałem problem i nie mogłem dojść, co się zrypało :P Mam dwa obiekty: woda i gorąca woda. Do gorącej wody mogę dojść tylko, kiedy się palę, w przeciwnym wypadku ginę, a jeśli będę sie palił i wejdę do zimnej to zgasnę :P (Ale wyobraźnia :)) Kod na fizykę wody był napisany tylko dla zwykłej ody, w obj_player. A gorąca woda miała parenta zimnej i stąd była fizyka. Napisałem w zwykłej wodzie kod, że jeśli zkoliduje ze mną i ja się palę to mnie gasi. Testuje.... zimna woda mnie gasi. Wchodzę paląc się do gorącej... ginę. ie mogłem dojść :P

Jakby ktoś nie zaczaił: Gorąca miała parent normalnej. Wchodząc do gorącej gasiłem się jak w zimnej, a wtedy był dead(). Ale nie było tego widać przy 45 fps :P Jak zwolniłem do 1 (często tak robię przy "debugowaniu" :P) to załapałem, o co biega :P

Edit: Się rozpisałem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...