PsichiX Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Witam. Napotkałem baardzo dzwny i równie poważny błąd deezaktywacji. Obiektem 'world' (jego depth=1000000) tworzę rosliny i aktualizuje ich depth jako odleglosc od kamery (czyli wartosc pozytywna, nie wieksza od 1000000). Jak łatwo sie domyślić zagadnienie dotyczy 3d. Wszystko ladnie działa dopuki nie zapragnę dezaktywować obiekty będące za daleko (odleglosc równa zasięgowi renderingu, czyli 1000000). W 2d wyglada to tak: mam obiekt env (depth=-1000000) i obiekty roslin (depth=0) i w step roslin jak sa za daleko od centrm viewa to sa dezaktywowane, a w step obiektu env aktywuje region viewa. I to mi działa w 2d, ale jak robie to samo w 3d (gdzie env.depth=-1000000 i w jego step dezaktywuje region równy zasięgowi renderingu, oraz roslina.depth>0&&roslina.depth<1000000) to mi sie kaszani, bo nie dezaktywuje wogóle tej roślinności bo sie zacina O.o. Zaś jak dałem env.depth=1000003 (zawsze większy niż depth roślin) to mi dezaktywuje rośliny ale potem nie aktywuje regionu pola widzenia.. :/ Wie ktoś może jak to naprawić? Nie mam zbytnio czasu sam tego wymyślić bo mnie czas goni. Od tego zależy czy gra będzie dalej 3d czy będę musiał przerobić na 2d. Bardzo proszę o odpowiedź, każdego kto się w tym orientuje w tej chwili bardziej niż ja. Z góry ogromnie dziękuję. (być może podziękuję też gotówką, jak się uda;) ) Pozdrawiam ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Może zamiast deaktywować, wykonuj ich akcję jeżeli są widoczne? Tzw. jeżeli są w viewie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 3 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 Robilem tak i to daje maly efekt poprawy wydajnosci (o jakies 4 fps). domyslam sie ze jak nie bede dawal roslinom depth rownego ich odleglosci od kamery to moze sie udac, ale wtedy pozostana artefakty wyswietlania (m.in. te gradienty przy wybuchach) jak widac bylo w przykladzie shootera na xenonie. Wiec zostaje w kropce i czekam na dalsze Wasze sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się