Skocz do zawartości

Maxymalne skręcanie obiektu.


Exigo

Rekomendowane odpowiedzi

Jest obiekt (takie głupawe AI) który wykonuje tam jakieś dane akcje.

Problem w tym że ma tam ustawione.. że, cały czas jego direction będzie w kierunku obj_player.

Ale tego nie chce,... chcę aby "skręcał" czyli jeśli obiekt znajduje się pod kątem prostym to żeby skręcał łukowato, tak aż dojdzie do obj_player... np. wyobraźcie sobie auto, i pościg za bandytą.... bandyta ma zwrotne auto, lecz policja nie... bandyta bez problemu i szybko się wyrabia na zakręcie, lecz policja... nie wyrobiła się.... Rozumiecie?

Pokaże wam kod tego obiektu który goni obj_player... :

GML
//Kierunek.

direction=point_direction(x,y,obj_player.x,obj_player.y);

image_angle = direction;

//Robienie dymu.

if speed > 0

{

instance_create(x,y,obj_smoke_b);

}

// Animacja stanów statku.

if speed = 0 and sprite_index <> spr_010

{

sprite_index=spr_010;

}

if speed > 0 and sprite_index <> spr_009

{

sprite_index=spr_009;

}

// Pościg za herosem.

mspeed=10

if (speed < mspeed)

{

if distance_to_object(obj_player)<=450

{

direction=point_direction(x,y,obj_player.x,obj_player.y);

motion_set(direction,min(mspeed,speed+0.4));

}

}

// Zwalnianie, jeśli jest się za blisko.

if distance_to_object(obj_player)<=150

{

friction=0.8;

}

else

{

friction=0;

}

// Strzelanie.

if distance_to_object(obj_player)<=300

{

if r=1

{

instance_create(x,y,obj_bullet_b);

r=0;

alarm[1]=6;

}

}

// Rezygnowanie.

if distance_to_object(obj_player)>=600

{

speed=0;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...