Exigo Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Jest obiekt (takie głupawe AI) który wykonuje tam jakieś dane akcje. Problem w tym że ma tam ustawione.. że, cały czas jego direction będzie w kierunku obj_player. Ale tego nie chce,... chcę aby "skręcał" czyli jeśli obiekt znajduje się pod kątem prostym to żeby skręcał łukowato, tak aż dojdzie do obj_player... np. wyobraźcie sobie auto, i pościg za bandytą.... bandyta ma zwrotne auto, lecz policja nie... bandyta bez problemu i szybko się wyrabia na zakręcie, lecz policja... nie wyrobiła się.... Rozumiecie? Pokaże wam kod tego obiektu który goni obj_player... : GML //Kierunek. direction=point_direction(x,y,obj_player.x,obj_player.y); image_angle = direction; //Robienie dymu. if speed > 0 { instance_create(x,y,obj_smoke_b); } // Animacja stanów statku. if speed = 0 and sprite_index <> spr_010 { sprite_index=spr_010; } if speed > 0 and sprite_index <> spr_009 { sprite_index=spr_009; } // Pościg za herosem. mspeed=10 if (speed < mspeed) { if distance_to_object(obj_player)<=450 { direction=point_direction(x,y,obj_player.x,obj_player.y); motion_set(direction,min(mspeed,speed+0.4)); } } // Zwalnianie, jeśli jest się za blisko. if distance_to_object(obj_player)<=150 { friction=0.8; } else { friction=0; } // Strzelanie. if distance_to_object(obj_player)<=300 { if r=1 { instance_create(x,y,obj_bullet_b); r=0; alarm[1]=6; } } // Rezygnowanie. if distance_to_object(obj_player)>=600 { speed=0; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2008 łukowato wtf? Nie rozumiem cie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się