Grabus Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Nie mam pomysłu na stworzeniu kodu który "zdejmowałby dach" po wejściu bohateru do środka budynku. Wygląd przed wejściem I po wejściu do środka Z góry dzięki za pomoc :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 distance_to_object albo ustawienie kolizji z jakimś niewidzialnym obiektem jak ma się zdjemować tylko w konkretnym miejscu np. przy drzwiach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabus Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Z distance_to_object próbowałem ale dach zdejmował sie nawet jak bohater był na zewnątrz. A z objektem przy drzwiach to też próbowałem i odkryłem przez przypadek w tym błąd. Otóż jak będę wychodził z domku i dojdzie do kollizji z tym objektem i momentalnie zawróce spowrotem do domku to dach bedzie dalej będzie widoczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bixon Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Jaki miałeś kod w distance_to_object ? I czy potem ponownie zakładałeś dach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grabus Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Tak. Mniej wiecej tak to wyglądało. Dokładnie nie pamietam. Step if (distance_to_object(obj_character)<=100) { image_single=1; //gdzie to domek bez dachu image_speed=0; } else { image_single=0; // domek z dachem image_speed=0; } Ale chyba już wpadłem na pomysł. Umieszcze 2 obiekty przy drzwiach. Jeden bedzie odpowiadał za zdejmowanie dachu drugi będzie zakładał. Ten pierwszy będzie "głębiej" w domku i chyba będzie działać. Spróbuję później bo teraz muszę wyjść :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 daj obiekt przy drzwiach a w nim : if other.y < y obj_dom.sprite_index = spr_dom_bez_dachu else obj_dom.sprite_index = spr_dom_z_dachem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 GML if distance_to_object(dach) < 10 { dach.visible=0 } -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 @UP Z distance_to_object próbowałem ale dach zdejmował sie nawet jak bohater był na zewnątrz czasem warto przeczytać temat. :wheelchair: czyli jak on zajdzie dach od tylca to ma nic nie znikać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 od biedy można zrobić: w stepie obiektu dach GML visible = !place_meeting(x,y,Gracz); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się