Skocz do zawartości

Kłopot z kolizjami


Exigo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam więc taki problem.. mianowicie nie wiem jak zrobić kolizje gdyż gra jest w top down, załóżmy że obiekt ma

direction przekręcone o kilkanaście stopni i uderzył o ścianę... gdy nacisnę gaz, nic nie robi... a chcę żeby parł.

Nie mam pojęcia jak to zrobić.. może istnieje jakieś rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użyj mp_potential_step( 1*, 2*, 3*, 4* );

1 - Pozycja x do której ma iść, np. mouse_x.

2 - Pozycja y do której ma iść, np. mouse_y.

3 - Prędkość z którą ma iść, np. 3.

4 - Jeśli ma omijać tylko obiekty solid to false, a jeśli nie to true.

 

A jeśli chcesz zrobić żeby szedł prosto przed siebie to tak:

step

GML
var to_x, to_y, to_speed;

to_speed = 3;

to_x = x + lengthdir_x( to_speed + 4, direction );

to_y = y + lengthdir_y( to_speed + 4, direction );

mp_potential_step( to_x, to_y, to_speed, false );

 

Myślę że o to ci chodzi. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...