Skocz do zawartości

Zablokowane Przesuwanie tekstury


LionX Dagger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tak jak w temacie czyli przesuwanie tekstury w 3d

Zrobiłem screen’a by miej więcej pokazać o co mi chodzi

 

screen:

tex.jpg

 

Na niebiesko jest tekstura którą używam

 

Na żółto blok który wychodzi z tej tekstury

 

A na zielono jest to co bym chciał uzyskać przesuwając w jakiś sposób teksturę

 

czy w ogóle da się to zrobić ? od razu podkreślam że surface nie działają w 3d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pff, zastanow sie, przeciez jest takie bardzo proste rozwiazanie ;)

- ustaw repeatowanie textury, a zamiast rysowac wbudowane w gm bryly, napisz skrypt rysowania ich z primitive'ow z przesunieciem tekstury. Wiesz jak rozmiescic kazda sciane, wiec oszczedze pisania tego, a przejde do argumentow funkcji:

GML
d3d_vertex_texture(x,y,z,tx+px,ty+py)

// x, y, z - pozycja wierzcholka

// tx, ty - pozycja w teksturze

// px, py - przesuniecie pozycji punktu tekstury < -1 ... 0 ... 1 >

Voila! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to juz pozostaje zabawa w edytowanie sprita/backgrounda a to z kolei trwa sporo czasu, wiec radze zostac przy tej metodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...