Skocz do zawartości

strzelanie - kolejne pytanie


lewys7

Rekomendowane odpowiedzi

Chce żeby kiedy nacisnę np. ctrl to oddaje strzał w stronę najbliższego przeciwnika.

 

A także, żeby żołnierz w losowym odstępie czasu oddawał strzał w stronę najbliższego przeciwnika.

 

I jeszcze żeby obiekty żołnierz nie nachodziły na siebie tzn. mogą iść tuż kolo siebie ale nie mogą na siebie nachodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzał do najbliższego przeciwnika:

Event CTRL pressed:

GML
var nearest, bullet;

nearest = instance_nearest( x, y, obj_wrog );

bullet = instance_create( x, y, obj_pocisk );

bullet.direction = point_direction( x, y, nearest.x, nearest.y );

bullet.speed = 5;

Żołnież strzelający w losowym odstępie czasu:

Event Create:

GML
alarm[0] = 1

Alarm 0:

GML
var nearest, bullet;

nearest = instance_nearest( x, y, obj_wrog );

bullet = instance_create( x, y, obj_pocisk );

bullet.direction = point_direction( x, y, nearest.x, nearest.y );

bullet.speed = 5;

alarm[0] = room_speed * random(5); // od 0 do 5 sec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...