Skocz do zawartości

włączanie/wyłaczanie muzyki


OriPL

Rekomendowane odpowiedzi

CREATE

GML
soundon=false

LEFT BUTTON:

GML
if soundon=false

{

sound_global_volume(100)

soundon=true

}

 

if soundon=true

{

sound_global_volume(0)

soundon=false

}

 

witam co w tym kodzie jest zle?? wlacza gre i jak klikne w objekt to muzyka sie wylacza(tak jak ma byc...) ale jak kliknie ponownie to muzyka nie chce sie wlączyc<placze> co tutaj zle jest??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowy prosty błąd.

 

GML
if soundon=false

{

sound_global_volume(100)

soundon=true

}

 

if soundon=true

{

sound_global_volume(0)

soundon=false

}

 

Należy pamiętać, że kod czytany jest od góry do dołu przez nasz komputer. Dodam opis, może zrozumiesz.

 

GML
// zakładamy, że już wyłączyłeś muzykę w grze kod leci sobie stąd

---|----

-- V---

 

if soundon=false // komputer doczytuje się do tego miejsca i widzi, że muzyka jest wyłączona, więc wykonuje kod poniżej...

{

sound_global_volume(100)

soundon=true

} // tutaj włączył już muzyke i zmienną soundon przełączył na true

 

if soundon=true // dochodzi tutaj, przed chwilą soundon zostało zmienione na true, więc warunek znów się zgadza

{

sound_global_volume(0)

soundon=false

} // co owocuje ponownym wyłączeniem muzyki.

 

odpowiednie wstawienie komendy "exit;" załatwiłoby sprawę, ale ktoś już ci podał lepsze rozwiązanie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...