hudy0070 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Otóż nie wiem czy to się tak nazywa ale podczas gry tak jak macie Yoda w swojej Borek w swojej taki interface chodzi mi o te paski co tam są przyciski eq staty oto mi chodzi i mi chodzi jak macie w diablo te kule i to co jest pod nimi ten rysuneczek nie wiem jak to się fachowo nazywa, jak mam zrobić żeby to się normalnie przesuwało na viewach chciałbym żeby to było "przyklejone" to ekranu i nie widać było że się przesuwa, bo teraz mam tak że jak idę za ekran view za mną to ten obiekt troszkę odstaję od końca ekranu i widać jak by podążał. 1. Jak to zwalczyć? 2. Można to zrobić jako background? 3. Jak zrobić taką byczą mapę jak w almorze gdzie co jakiś kawałek się przejdzie to się wczytuje inna ? To wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SexyLemur Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 w drawie x musi się równać view_xview a y view_yview Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Dziex jedna odpowiedź do wykreślenia a co z pozostałymi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 2. lepiej nie. 3. daj np. if distance_to_point(100,500) <10 { room_goto(room5) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 3. deaktywacja instancji + sprawdzanie obszarów + sprawne operowanie na resorces'ach :) @up: jemu chyba chodzi o jeden wielki room. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Tak Yoda mi chodzi o jeden wielki room xD a z tego co Ty napisałeś nic nie czaje xD mógłbyś to teraz tak na polski xD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 No a po jakiemu napisałem? Nie umiesz z tego nic wywnioskować? http://www.gmclan.org/index.php?wiki&wart=101 A co do sprawdzania obszarów machnij jakiś skrypt sprawdzający pozycje. I potem w zależności w jakiej strefie jesteś wczytuj odpowiednie grafiki/czy coś tam. A kasuj te z innej strefy. Dzięki temu odciążysz pamięć. Tak jest chyba w Almorze z tego co Borek mówił :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Czyli jak sobie gdzieś tam wejdę to instance_activate_object a jak wyjdę to instance_deactivate_object ? czy jak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Deaktywuj wszystkie obiekty poza viewem i aktywuj te najważniejsze 'kontrolery' :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 jest jakiś prosty kod aby sprawdzić czy obj jest poza viewem czy trzeba się męczyć z metrami kodu ? xD Dobra nie było pytania ;p teraz już wiem w arcie wszystko jest thx Yoda! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 14 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2008 na dystans bym polecał. distance_to_object(ciacho) ew. distance_to_point(muka.x,buka.y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2008 Ale tak ogólnie do kodu Yody ;p to: Step jakiegoś kontrola: GML { instance_activate_all(); instance_deactivate_region(view_xview[0],view_yview[0], view_wview[0],view_hview[0],false,true); //aktywacja jakiś jeszcze kontrolerków } //i ta grafa co się pojawia spr = sprite_add(.,.,.,.,.,.) sprite_index = spr i to już powinno działać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się