Skocz do zawartości

Zablokowane Odwrócenie kamery 3d


Ra3l

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobić żeby po nacisnięciu przycisku (o) kamera odwróciła się o 180 stopni wraz ze zmianą bacgroundu?

 

if view_current=1

d3d_set_projection(x,y,2, x+cos(direction*pi/180),y-sin(direction*pi/180),2, 0,0,1);

//Kamera za samochodem (wsteczne lusterko)\\

else if view_current=0

d3d_set_projection(x,y,2, (x-cos(direction*pi/180)),(y-sin(-direction*pi/180)),2, 0,0,1);

 

 

Kod na kamere (jeżeli zamieni się if_view_current=1 na 0 i na odwrót wtedy będzie już odwrócona tylko jak to wykorzystąc aby działało po nacisnięciu przycisku w grze. I żeby zmienił się sprit?

 

PRzykład Lionx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WOW>.. to to akurat, wiem, ale gdy dałem

 

if keyboard_check(vk_down)(przyklad to jest zeby nie bylo) czy tez jak wspomniałeś keyboard_check_pressed(ord('O')); NIc się nie działo błąd nie wyskakował ale nic sie nie działo

 

Dałem to w step hero:

 

keyboard_check_pressed(ord('O'));

if view_current=1

d3d_set_projection(x,y,2, x+cos(direction*pi/180),y-sin(direction*pi/180),2, 0,0,1);

//Kamera za samochodem (wsteczne lusterko)\\

else if view_current=0

d3d_set_projection(x,y,2, (x-cos(direction*pi/180)),(y-sin(-direction*pi/180)),2, 0,0,1);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

keyboard_check_pressed(ord('O'));

if view_current=1

d3d_set_projection(x,y,2, x+cos(direction*pi/180),y-sin(direction*pi/180),2, 0,0,1);

//Kamera za samochodem (wsteczne lusterko)\\

else if view_current=0

d3d_set_projection(x,y,2, (x-cos(direction*pi/180)),(y-sin(-direction*pi/180)),2, 0,0,1);

Może ten kod na obrócenie kamery jest zły, spróbuj jakoś inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
if keyboard_check_pressed(ord('O'));

{

if view_current=1

d3d_set_projection(x,y,2, x+cos(direction*pi/180),y-sin(direction*pi/180),2, 0,0,1);

}

//Kamera za samochodem (wsteczne lusterko)\\

else

{

if view_current=0

}

d3d_set_projection(x,y,2, (x-cos(direction*pi/180)),(y-sin(-direction*pi/180)),2, 0,0,1);

}

}

 

W blitzu rób, gm pociągnie tylko ponad 30k polygonów, blitz3d więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie działa

 

Wyskakuje błąd przy else..;/

 

Nie działa

 

Wyskakuje błąd przy else..;/

 

Ten kod nie jest na obrócenie kamery, tylko ten kod pokazuje kamere... :] z kamera podstawiwia dziala normalnie, i jest w draw. :]

Tylkop chodzi o to zeby guzikiem zaminiec 1 na 0 i na odwrot.

 

Wole game maker:]

 

A po za tym oszczeedzam w tej grze na grafice (na poly znaczy) nadrabiając teksturami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
else

{

if view_current=0

{

d3d_set_projection(x,y,2, (x-cos(direction*pi/180)),(y-sin(-direction*pi/180)),2, 0,0,1);

}

}

 

Sorry mój błąd.

 

else

{

if view_current=0

}

d3d_set_projection(x,y,2, (x-cos(direction*pi/180)),(y-sin(-direction*pi/180)),2, 0,0,1);

}

}

 

czym to się rózni ?? bo ja róznicy nie widzE:p;]??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak nie działa...

 

Nie wiem czym to jes spowodowane, próbowałem w draw i step i nic:/

 

To nie jest kod na odwrocenie kamery, to jest kod na podstawowa kamere,,, i dalem tu zebyscie wiedzili na czym pracuje...

 

Moze macie jakies propozycje.. zeby po prostu obrocic kamere po nacisnieciu guzka o 180*. i to wsszytsko

 

 

 

Problem rozwiązany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...