sfinkss Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2008 JEst ten kod: " GML W Create global.wysokosc=0; __________________________________________ W Step global.wysokosc=room_heigth-view_yview[0] ______________________________________________ W kolizji bohatera z potworem global.wysokosc=(global.wysokosc div 500) * 500; // 500 to wyznacznik zapisu* y=global.wysokosc+view_hview-32; view_yview=global.wysokosc; " i jest problem, bo kiedy ta kolizja bohatera z potworem nastąpi, mój hero ląduje gdzieś wysoko na planszy (room heigth=7000pix) i ciągle wisi w powietrzu... a oto moja grawitacja: GML STEP /*-------------poruszanie---------------------*/ if (keyboard_check(vk_left) and place_free(x-6,y)) {x-=6} if (keyboard_check(vk_right) and place_free(x+6,y)) {x+=6} if (keyboard_check(vk_up) and ! place_free(x,y+1) and vspeed=0) {vspeed-=10}// /*-------------poruszanie---------------------*/ /*-------------gravitacja---------------------*/ if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} /*-------------gravitacja---------------------*/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Zdawało mi się, że twoja gra miała polegać na tym, by lecieć do góry oO? Chciałeś żeby jak się zginie, nie leciało się od samego dołu, tylko od jakiegoś przekroczonego punktu, ten kod sprawia, że wyznacznik nowego startu jest "zapisywany" co 500 pixeli. Moze tak ? GML W Create global.wysokosc=0; __________________________________________ W Step global.wysokosc=room_heigth-view_yview[0] ______________________________________________ W kolizji bohatera z potworem global.wysokosc=(global.wysokosc div 500) * 500; // 500 to wyznacznik zapisu* y=global.wysokosc+view_hview[0]-32; view_yview[0]=global.wysokosc; Mam nadzieje, że view którego używasz też ma index 0 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sfinkss Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 dzięki;) juz jest lepsze. ale jeszcze jedno;) jak zmienić ten kod, aby restart był w miejscu kolizji z potworem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się