Davka Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Witajcie, dopiero sie ucze Blitz Basic i mam problem. Robie prostego "Ponga" mam taki kod Zabardzo nie wiem co to Main Loop z$=Input$("Pełny ekran? <t/n>") If z$="t" Then w=1 If z$="n" Then w=2 Graphics 640,480,16,w SetBuffer BackBuffer() name1$=Input$("Podaj nazwe pierwszego gracza:") name2$=Input$("Podaj nazwe drugiego gracza:") While Not KeyHit(1) Cls ballx=ballx+speedx bally=bally+speedy Rect 10,y,10,30,1 Rect 620,y2,10,30,1 Rect ballx,bally,10,10,1 Text 100,0,name1$+": "+playerscore,1 Global ballx=0 Global y=240 Global y=240 Global bally=0 Global speedx=3 Global speedy=3 If bally>455 Then speedy=-speedy If ballt<0 Then speedy=-speedy If ballx<0 Then ballx=0 : bally=0 : speedx=3 : speedy=3 If ballx>455 Then ballx=0 : bally=0 : speedx=3 : speedy=3 If RectsOverlap(620,y2,10,30,ballx,bally,10,10) Then speedx=-speedx If RectsOverlap(10,y,10,30,ballx,bally,10,10) Then speedx=-speedx If KeyDown(17) Then y2=y2-4 If KeyDown (31)Then y2=y2+4 If KeyDown(200) Then y=y-4 If KeyDown(208) Then y=y+4 If y2<0 Then y=0 If y2>450 Then y=450 If y>450 Then y=450 If y<0 Then y=0 Global y2=240 Flip Wend End I wyskakuje mi blad: "Global" can only appear in main program Wiem o co chodzi ale nie umiem tego poprawic Za pomoc zgory dzieki Edit Juz sobie poradzilem dzieks zamykam powinno byc tak jakby co z$=Input$("Pełny ekran? <t/n>") If z$="t" Then w=1 If z$="n" Then w=2 Graphics 640,480,16,w SetBuffer BackBuffer() name1$=Input$("Podaj nazwe pierwszego gracza:") name2$=Input$("Podaj nazwe drugiego gracza:") Global ballx=0 Global y=240 Global bally=0 Global speedx=3 Global speedy=3 While Not KeyHit(1) Cls ballx=ballx+speedx bally=bally+speedy Rect 10,y,10,30,1 Rect 620,y2,10,30,1 Rect ballx,bally,10,10,1 Text 100,0,name1$+": "+playerscore,1 If bally>455 Then speedy=-speedy If ballt<0 Then speedy=-speedy If ballx<0 Then ballx=0 : bally=0 : speedx=3 : speedy=3 If ballx>455 Then ballx=0 : bally=0 : speedx=3 : speedy=3 If RectsOverlap(620,y2,10,30,ballx,bally,10,10) Then speedx=-speedx If RectsOverlap(10,y,10,30,ballx,bally,10,10) Then speedx=-speedx If KeyDown(17) Then y2=y2-4 If KeyDown (31)Then y2=y2+4 If KeyDown(200) Then y=y-4 If KeyDown(208) Then y=y+4 If y2<0 Then y=0 If y2>450 Then y=450 If y>450 Then y=450 If y<0 Then y=0 Global y2=240 Flip Wend End Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi