Skocz do zawartości

Zablokowane Main Loop


Davka

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, dopiero sie ucze Blitz Basic i mam problem. Robie prostego "Ponga" mam taki kod

Zabardzo nie wiem co to Main Loop

 

z$=Input$("Pełny ekran? <t/n>")
If z$="t" Then w=1
If z$="n" Then w=2

Graphics 640,480,16,w
SetBuffer BackBuffer()

name1$=Input$("Podaj nazwe pierwszego gracza:")
name2$=Input$("Podaj nazwe drugiego gracza:")



While Not KeyHit(1)  
Cls 
ballx=ballx+speedx
bally=bally+speedy
Rect 10,y,10,30,1 
Rect 620,y2,10,30,1
Rect ballx,bally,10,10,1
Text 100,0,name1$+": "+playerscore,1
Global ballx=0
Global y=240 
Global y=240 
Global bally=0
Global speedx=3
Global speedy=3
If bally>455 Then speedy=-speedy
If ballt<0 Then speedy=-speedy
If ballx<0 Then ballx=0 : bally=0 : speedx=3 : speedy=3
If ballx>455 Then ballx=0 : bally=0 : speedx=3 : speedy=3
If RectsOverlap(620,y2,10,30,ballx,bally,10,10) Then speedx=-speedx
If RectsOverlap(10,y,10,30,ballx,bally,10,10) Then speedx=-speedx
If KeyDown(17) Then y2=y2-4
If KeyDown (31)Then y2=y2+4
If KeyDown(200) Then y=y-4
If KeyDown(208) Then y=y+4
If y2<0 Then y=0
If y2>450 Then y=450
If y>450 Then y=450
If y<0 Then y=0
Global y2=240
Flip
Wend
End

 

I wyskakuje mi blad:

 

"Global" can only appear in main program

 

Wiem o co chodzi ale nie umiem tego poprawic

 

Za pomoc zgory dzieki

 

Edit Juz sobie poradzilem dzieks zamykam powinno byc tak jakby co

 

z$=Input$("Pełny ekran? <t/n>")
If z$="t" Then w=1
If z$="n" Then w=2

Graphics 640,480,16,w
SetBuffer BackBuffer()

name1$=Input$("Podaj nazwe pierwszego gracza:")
name2$=Input$("Podaj nazwe drugiego gracza:")

Global ballx=0
Global y=240 
Global bally=0
Global speedx=3
Global speedy=3

While Not KeyHit(1)  
Cls 
ballx=ballx+speedx
bally=bally+speedy
Rect 10,y,10,30,1 
Rect 620,y2,10,30,1
Rect ballx,bally,10,10,1
Text 100,0,name1$+": "+playerscore,1
If bally>455 Then speedy=-speedy
If ballt<0 Then speedy=-speedy
If ballx<0 Then ballx=0 : bally=0 : speedx=3 : speedy=3
If ballx>455 Then ballx=0 : bally=0 : speedx=3 : speedy=3
If RectsOverlap(620,y2,10,30,ballx,bally,10,10) Then speedx=-speedx
If RectsOverlap(10,y,10,30,ballx,bally,10,10) Then speedx=-speedx
If KeyDown(17) Then y2=y2-4
If KeyDown (31)Then y2=y2+4
If KeyDown(200) Then y=y-4
If KeyDown(208) Then y=y+4
If y2<0 Then y=0
If y2>450 Then y=450
If y>450 Then y=450
If y<0 Then y=0
Global y2=240
Flip
Wend
End

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...