Skocz do zawartości

Strzelanie do myszki i zasięg


LoseKK

Rekomendowane odpowiedzi

1.Mam tak(w step naboju):

 

GML
global.strzal=1

 

obj_naboj.direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y)

obj_naboj.speed=10

 

if obj_naboj move_bounce_solid(obj_kursor)

{

global.strzal=2

}

 

 

if global.strzal=2

{

instance_destroy();

}

 

Chcę by po zderzeniu z myszką obiekt nabój sie kasował.

Naciskam spacje (bo po naciśnięciu spacji sie tworzyć powinien nabój koło bohatera) i...

NABÓJ SIĘ NIE POKAZUJE :crying:

 

 

2.Jak zrobić by nabój mógł lecieć na 100 pikseli ( w każdą stronę ) od bohatera.

 

Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LoL.... jakaś sklejona kupa przykładów.....

 

1. Po co nadawać zmiennej global.strzal wartość 2? Lepiej odrazu zniszczyć obiekt... (czyli zamiast tego odrazu istance_destroy())

 

2. Aby kod był czytelneijszy pisz tak:

 

if(warunek)

{

a tu po tabulatorze kod

}

 

Przydatne przy dłuższych kodach....

 

3. Poza tym - przy kolizji z myszką...? Jesteś pewien...? Wiesz, strzelam, locie pocisku ruszam kursorem a pocisk skręca w stronę kursora i być może nigdy się nie rozwali bo robię uniki myszką <_<

Chyba nie o to ci chodzi...

 

4. [At. 2] Co Step dodawaj do jakieś zmiennej jakąś wartość i, jeśli jest ona równa ileś kasuj obiekt :P A jeśli musi być dokładnie 100px to:

 

GML
lot_distance += 100/speed;

 

if(lot_distance >= 100)

{

instance_destroy();

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzał:

 

GML
//step objektu tworzacego pocisk najlepiej bohater :)

{

if(mouse_button_pressed(mb_left))

{

var strzal;

strzal=instance_create(mouse_x,mouse_y,obj_pocisk);

strzal.direction=point_direction(bohater.x,bohater.y,mouse_x,mouse_y);

}

}

//create pocisku

{

speed=10

}

ps. Chyba oto chodziło, co? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FATAL ERROR in
action number 1
of  Step Event
for object obj_bohater:

COMPILATION ERROR in code action
Error in code at line 2:
   if(mouse_button_pressed(mb_left))

at position 5: Unknown function or script: mouse_button_pressed

 

Coś mi nie pasuje ten mouse_button_pressed?

Chyba że to ma być skrypt nowy, ale co w nim ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...