LoseKK Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 1.Mam tak(w step naboju): GML global.strzal=1 obj_naboj.direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) obj_naboj.speed=10 if obj_naboj move_bounce_solid(obj_kursor) { global.strzal=2 } if global.strzal=2 { instance_destroy(); } Chcę by po zderzeniu z myszką obiekt nabój sie kasował. Naciskam spacje (bo po naciśnięciu spacji sie tworzyć powinien nabój koło bohatera) i... NABÓJ SIĘ NIE POKAZUJE :crying: 2.Jak zrobić by nabój mógł lecieć na 100 pikseli ( w każdą stronę ) od bohatera. Z góry dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 LoL.... jakaś sklejona kupa przykładów..... 1. Po co nadawać zmiennej global.strzal wartość 2? Lepiej odrazu zniszczyć obiekt... (czyli zamiast tego odrazu istance_destroy()) 2. Aby kod był czytelneijszy pisz tak: if(warunek) { a tu po tabulatorze kod } Przydatne przy dłuższych kodach.... 3. Poza tym - przy kolizji z myszką...? Jesteś pewien...? Wiesz, strzelam, locie pocisku ruszam kursorem a pocisk skręca w stronę kursora i być może nigdy się nie rozwali bo robię uniki myszką <_< Chyba nie o to ci chodzi... 4. [At. 2] Co Step dodawaj do jakieś zmiennej jakąś wartość i, jeśli jest ona równa ileś kasuj obiekt :P A jeśli musi być dokładnie 100px to: GML lot_distance += 100/speed; if(lot_distance >= 100) { instance_destroy(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Nie pojawiają się naboje (dalej) PS:A da sie zrobić by nabój leciał tam gdzie kliknę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myśliwy Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Strzał: GML //step objektu tworzacego pocisk najlepiej bohater :) { if(mouse_button_pressed(mb_left)) { var strzal; strzal=instance_create(mouse_x,mouse_y,obj_pocisk); strzal.direction=point_direction(bohater.x,bohater.y,mouse_x,mouse_y); } } //create pocisku { speed=10 } ps. Chyba oto chodziło, co? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 FATAL ERROR in action number 1 of Step Event for object obj_bohater: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 2: if(mouse_button_pressed(mb_left)) at position 5: Unknown function or script: mouse_button_pressed Coś mi nie pasuje ten mouse_button_pressed? Chyba że to ma być skrypt nowy, ale co w nim ma być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myśliwy Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Sry, wpisz "mouse_check_button_pressed" tam w if'ie :) Edit: Chodzi? @down, już poprawiłem :) Warn za @down. gnysek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Dawidds, lolololololol... Taki kod to w ***** wpisuj... GML if distance_to_object(obj_bohater) { instance_destroy(); } @UP: Co to mosue? =O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Działa ale mi chodzi oto by nabój wystartował od obj_bohatera a skończył drogę tam gdzie kliknę. I dalej mam problem z dystansem. Edit:Rozwiązałem z nabojem tylko dalej mam problem z dystansem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się