Nirvan Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Jak chcę dodać plik i chcę w gridzie aby było automatycznie center zamiast ręcznego ustawiania to jak to zrobić ? Edit : I Jak w create obiektu na początku gdy poustawia się sprite_add wszystkich spritów z gry to będzie się puźniej szybciej ładować ? (te sprity już będą dodane ?) :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 I Jak w create obiektu na początku gdy poustawia się sprite_add wszystkich spritów z gry to będzie się puźniej szybciej ładować ? (te sprity już będą dodane ?) Po co maja byc dodane? Do sprite_add musza byc w folderze z exe i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Po co maja byc dodane? Do sprite_add musza byc w folderze z exe i tyle Bo będe musiał grę zoptymalizować a będzie zajmować około 22 mb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Center w gridzie ? Chodzi ci o centrowanie origina sprite'a ? Jeśli tak to: GML global.graphics[0] = sprite_add( 'sprite.gif', 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0); // Zaladuje sprite'a sprite_set_offset( global.graphics[0], // nowy sprite zapisany w tablicy sprite_get_width( global.graphics[0] ) div 2, // pobiera szerokosc sprite'a i dzieli na 2 sprite_get_height( global.graphics[0] ) div 2 // pobiera wysokosc sprite'a i dzieli na 2 ); I Jak w create obiektu na początku gdy poustawia się sprite_add wszystkich spritów z gry to będzie się puźniej szybciej ładować ? (te sprity już będą dodane ?) smile.gif Ładuj tylko te grafiki które są potrzebne w danym momencie, a jak nie są to wywalaj stare sprity, i wtedy szybciej gra będzie ci chodzić tzn, zajmować będzie mniej pamięci :P Jakoś ciężko mi Cię zrozumieć :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Mam jeszcze jedno pytanko , czy przy wszystkich objektach z dodanymi spritami robić w room_end sprite_delete wszystkich dodanych , bo jak patrze to co plansze zżera coraz więcej pamięci ale przy 4 już zżera tyle co na początku . {((ancient dusks narazie 150mb Ram , mocno zoptymalizowane))} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Mam jeszcze jedno pytanko , czy przy wszystkich objektach z dodanymi spritami robić w room_end sprite_delete wszystkich dodanych , bo jak patrze to co plansze zżera coraz więcej pamięci ale przy 4 już zżera tyle co na początku . {((ancient dusks narazie 150mb Ram , mocno zoptymalizowane))} EDIT : co się stało ? dwa posty :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Nom, daj kasowanie wszystkich spritów po skończeniu gry/misji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nirvan Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2008 Dzieki . :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi