Skocz do zawartości

Zablokowane Tworzenie potworka


Myśliwy

Rekomendowane odpowiedzi

GML
instance_create(600,random,potwor);

Ten drugi argument to raczej powinno być random(liczba)

A żeby potwór szedł w lewą stronę to:

Do create:

GML
hspeed = -5;
albo

GML
direction = 180;

speed = 5

albo

GML
motion_add(180,5);

albo do step:

GML
x -= 5;
lub

GML
mp_potential_step(x-5,y,5,0);
:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz wszystko działa :)

 

Edit:

Jak zrobię tak to będzie działać?

GML
if(o_potwor = o_wieza.y)

{

destroy_instance

}

a może lepiej jak zrobię tak:

GML
create=1

// kod na tworzenie potworka

if(o_potwor = o_wieza.y)

{

create=0

}

create=1

 

Create odpowiada za tworzenie potworka.

 

Co będzie wydajniejsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby się nie pojawił na wieży ?

Create potwora:

GML
while ( place_meeting(x,y,o_wieza) ) // wykonuje kod gdy potwor pojawi sie na wiezy

{

y = random(480); // losuje pozycje Y od nowa

}

albo
GML
while !( place_free(x,y) ) // wykonuje kod gdy potwor pojawi sie na innym obiekcie

{

y = random(480); // losuje pozycje Y od nowa

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...