Myśliwy Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Mam kod GML create: o_tworca: { instance_create(600,random,potwor); } o_potwor: { move_towards_point(-1,0,10); } Co robię źle? chodzi mi oto aby potworek szedł w lewą stronę rooma :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxius Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 GML //To 4 to możesz zmienić na inne i wszystko w create. speed=4 direction=180 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myśliwy Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 w create potworka, tak? Edit: Ale chodzi mi oto aby potworek sie pokazywal w losowym miejscu po prawej stronie rooma :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 GML instance_create(600,random,potwor); Ten drugi argument to raczej powinno być random(liczba) A żeby potwór szedł w lewą stronę to: Do create: GML hspeed = -5; albo GML direction = 180; speed = 5 albo GML motion_add(180,5); albo do step: GML x -= 5; lub GML mp_potential_step(x-5,y,5,0); :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myśliwy Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Jak "random ( liczba )"? daj przyklad :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 random(room_height); przykładowo albo random(liczba równa lub mniejsza od wysokości rooma); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 GML instance_create(600,random(480),potwor); random() losuje liczbę w zakresie od 0 do podanej wartości np random(100) losuje liczbę od 0 do 100 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myśliwy Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Dzięki chłopaki, jak zrobie gre to dam do credits :) ale jeszcze jedno, bo new jestem. Jak mam tego o_tworca to on mi robi potworka jednorazowo, a chce zeby robil go w odstepach czasowych np 1 potworek idzie, mija 5 sek i drugi sie tworzy, jak to zrobic :) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Alarmy. W jakimś alarmie: GML instance_create(600,random(480),potwor); alarm[użytyalarm]=5*room_speed; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Daj do o_tworca do create: GML alarm[0] = 1 // start alarmu Do eventu Alarm 0: GML instance_create(600,random(480),potwor); alarm[0] = 5 * room_speed // 5 * szybkosc rooma to 5 sec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myśliwy Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Wytlumacz co to robi, to cos u gory i jak dziala :) Edit: Jak sie rozpoczyna to zaden potworek nie idzie, dlaczego? zrobilem tak: z create usunąłem ten kod na robienie potworka a wszystko dalem tylko do alarmu, dobrze? @up dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Spójrz na 4 post w tym temacie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myśliwy Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Juz wszystko działa :) Edit: Jak zrobię tak to będzie działać? GML if(o_potwor = o_wieza.y) { destroy_instance } a może lepiej jak zrobię tak: GML create=1 // kod na tworzenie potworka if(o_potwor = o_wieza.y) { create=0 } create=1 Create odpowiada za tworzenie potworka. Co będzie wydajniejsze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Żaden z Twoich kodów nie będzie działać, nie widzę sensu porównywania ID obiektu z pozycją Y innego obiektu. A co dokładnie chcesz osiągnąć ? BTW: nie destroy_instance tylko instance_destroy(); :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myśliwy Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Np patrz GML create=1 if(create=1) { //kod na robienie potwora } if(o_potwor.y = o_wieza.y) { create=0 } if(create=0) { instance_destroy(o_potwor); } create=1 taki kod będzi działał? a jeśli tak to gdzie go wstawic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Wyjaśnij o co dokładnie chodzi bo ten kod tak mogę streścić: Twórz obiekt potwora, a jeśli pozycja Y potwora i wieży będzie równa to stwórz i od razu usuń obiekt potwora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myśliwy Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 No chodzi mi oto aby zapobiec stworzeni potworka na y o_wiezy, żeby się nie spotkały :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Żeby się nie pojawił na wieży ? Create potwora: GML while ( place_meeting(x,y,o_wieza) ) // wykonuje kod gdy potwor pojawi sie na wiezy { y = random(480); // losuje pozycje Y od nowa } alboGML while !( place_free(x,y) ) // wykonuje kod gdy potwor pojawi sie na innym obiekcie { y = random(480); // losuje pozycje Y od nowa } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myśliwy Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2008 Dzięki, temat do zamknięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi