LoseKK Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Mam kolejny problem. Jak zrobić by na początku gry było okienko z ,,polem tekstowym" na 8 miejsc(znaków). Minimalna ilość znaków wpisanych by musiała być 3, a z tego co napisze była pobierana zmienna z tą nazwą. Tak aby np. na przykład piszę o podaj swoje imię. A potem te znaki podane były zmienną by było wyświetlane nad postacią (wiem o drawach trochę ale nie wiem jak zmienną którą wpisze) Kod draw postaci draw_sprite(sprite_index,image_index,x,y); draw_set_color( c_red ); draw_set_halign(fa_center) draw_text(x+32,y-32,' '+string(global.imie)+' / '+string(global.imię)); I tak by nie było tej / i po tym tego 2 imię bo jak kasuje to mi błąd wyskakuje i tego też nie wiem. :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Okienko: GML while ( string_length(str_imie) < 3 ) or ( string_length(str_imie) > 8 ) { global.imie = get_string( 'Podaj imie (3-8 znakow):', '' ); } Rysowanie tekstu: GML draw_text( x, y-32, global.imie ); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 29 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Wyskakuje błąd: Error in code at line 1: while ( string_length(str_imie) < 3 ) or ( string_length(str_imie) > 8 ) at position 23: Unknown variable str_imie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Musisz stworzyć zmienną str_imie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 29 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Oks ustawiłem na początku: str_imie=0 I działa. :D Ale jeszcze coś. Jak zrobić by po wpisaniu imienia przeszło się do jakiegoś roomu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 GML if str_imie < 3 && str_imie > 8 { //przejscie do nastepnego roomu, zobacz w dokumentacji juz nie pamietam;p } else { ///komendy jeżeli imie jest krótsze niz 3 i dłuzsze niz 8 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 29 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Mam tak: str_imie=0 while ( string_length(str_imie) < 3 ) or ( string_length(str_imie) > 8 ) { global.imie = get_string( 'Podaj imie (3-8 znakow):', '' ); } if str_imie < 3 && str_imie > 8 { room_goto(zzz1) } else { room_goto(room0) } I gdy wpisze imię w przedziale 3-8 znaków i tak się room0 powtarza zamiast przejść do roomu zzz1. Czemu :sp_ike: ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harv Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 GML } else { room_goto(room0) } Bzdura! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 29 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 W draw obiektu który startuje na początku room0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snake Opublikowano 29 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Damn, zmieniłem w skrypcie 'okienko' pobieranie tekstu do zmiennej global.imie bo zobaczyłem w Twoim pierwszym poście że używasz takiej zmiennej, ale zapomniałem o warunkach :) nvm... Powinno działać: GML while ( string_length(global.imie) < 3 ) or ( string_length(global.imie) > 8 ) { global.imie = get_string( 'Podaj imie (3-8 znakow):', '' ); } room_goto(zzz1); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LoseKK Opublikowano 29 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2008 Oki działa. Bardzo wszystkim dziękuje. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się