OriPL Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 jak zrobic przepychanie przedmiotow?? np: Player popycha beczke?? nie moge znalesc takiego przykladu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hudy0070 Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 kolizja z playerem: masz tam taki klocek var i wpisujesz variable:speed value: xx ( xx to liczba losowa) i powinno działać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 jak zrobic przepychanie przedmiotow?? np: Player popycha beczke?? nie moge znalesc takiego przykladu. kurde robiłem taki obszerny przykład możesz np tak: w colizji beczki z playrem hspeed=player.hspeed; spróbuj nie chce mi się od nowa całego pisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 O ja też chętnie się dowiem jak zrobić żeby gracz grając w moją grę "popychał beczkę" :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 mam nadzieje że z tego popychania nic więcej nie wyjdzie :lol2: zrób to na zmiennych że jak gracz jest blisko beczki to się popychanie zmienia na true i akcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bixon Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Może dać, że jeżeli dystans playera do obiektu beczki jest równy ileś tam to zostaje wykonana pętla, która zmienia położenie beczki x+np.20, dopóki nie zmieni sie dystans gracza do beczki... Trochę to tak na prosto xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Ale chodzi o grę z góry, czy z boku? Jak z góry, to gracz przy kolizji z beczką: (jest wiele sposobów) GML dir=point_direction(x,y,other.x,other.y) other.x+=lengthdir_x(speed+1,dir) other.y+=lengthdir_y(speed+1,dir) a Jak z boku to może tak : GML other.x+=(other.x-x) pewnie nie działa, ale co tam :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davka Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Z boku: Kolizja Playera z beczka z lewej strony with(beczka) { x+=0.1; //Nie wiem czy to dobra liczba pobrobuj } Kolizja Playera z prawej strony with(beczka) { x-=0.1; } Nie jestem na stowe pewien czy to dziala bo nie patrzalem edit: to chyba najprostrzy sposob, Mozne tez zrobic tak jak @Bixon i dac przy jakims tam dystansie objekt beczka przesuwa sie o 1 pixel w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 @up: źle. Zadziała na wszystkie beczki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 no to beczka: event step: GML if place_meeting(x,y,hero) && x=hero.x { if keyboard_check(vk_left) { x-=? } else if keyboard_check(vk_right) { x+=? } } tylko nie wiem czy to zadziala bo pisane z glowy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davka Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 @up: źle. Zadziała na wszystkie beczki. O sory za blad nie pomyslalem o tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 25 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 a moze jakis mini przyklad podac albo zrobic?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 25 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 https://gmclan.org/up3309_12_przepychanie.html ... udalo mi sie zrobic cos takiego ale sprzydlo by sie zeby byl to kod a nie klocki :D Doublepst - warn! Yoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 25 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2008 Znalazłem na komputerze stary przykład który kiedyś robiłem. Dawno temu jakiś rok ;) Dodałem komentarze, być może ci się przyda ;) https://gmclan.org/up87_12_przyklad_beczki.html Edit: Jak pozmieniasz sobie w kodzie trochę to będziesz miał dokładnie to co ty zrobiłeś na klockach. Jednak mój przykład na dłuższą metę jest mało wydajny ;p. Można to zrobić inaczej. Grafika jest tylko w jednym kierunku ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się